Volledig scherm
© REUTERS

Ajax stapt over op Bud

Biermerk Budweiser heeft zich als partner verbonden aan het eerste mannen- en vrouwenteam van Ajax. Die stap past in de ambitie van de Amerikaanse bierbrouwer de Europese markt te veroveren. Het bier wordt in Nederland door bierbrouwerij AB InBev, waarvan het Nederlandse hoofdkantoor in Breda staat, onder de naam Bud op de markt gebracht. Volgens De Telegraaf is met de sponsordeal een bedrag van 12 miljoen gemoeid, uitgesmeerd over zes jaar.

,,Bud is in de Verenigde Staten al onlosmakelijk verbonden met sportbeleving”, zegt Nicolas Bartholomeeusen, algemeen directeur van AB InBev Nederland. ,,Het hoofdmerk Budweiser is het officiële bier bij de FIFA World Cup 2022. Ajax staat wereldwijd bekend om talent en creativiteit. Het gaat daarbij om het verwezenlijken van je dromen, dat staat dicht bij de merkwaarden van Bud.”

Bij Ajax was Jupiler, eveneens van InBev, de afgelopen jaren de biersponsor, terwijl de Johan Cruijff ArenA juist door Heineken wordt ondersteund. ,,Nadat we eerder al de samenwerking met Adidas en Ziggo langdurig hebben verlengd, is ook dit verbeterde contract een bevestiging dat we geloven in duurzame partnerships”, aldus Menno Geelen, commercieel directeur van Ajax.

  1. Auschwitz-museum woest op Bol.com om verkoop 'hatelijke en gruwelijke' naziboeken

    Auschwitz-museum woest op Bol.com om verkoop 'hatelijke en gruwelijke' naziboeken

    Het museum Auschwitz Memorial doet een dringende oproep aan Bol.com en Amazon om per direct te stoppen met de verkoop van ‘hatelijke, gruwelijke en antisemitische boeken’. Omstreden boeken van auteurs zoals oorlogsmisdadigers Heinrich Himmler en Julius Streicher worden verkocht in de webshop van de bedrijven. Bol.com heeft begrip voor de oproep en begrijpt het sentiment, maar laat weten de boeken niet uit de verkoop te halen.
  2. Geen regels voor kindvloggers: ‘Bij sommige ouders staan de eurotekens in de ogen’
    PREMIUM

    Geen regels voor kindvlog­gers: ‘Bij sommige ouders staan de eurotekens in de ogen’

    Ze testen cosmeticaproducten, spelen met speelgoed of maken slijm. Hun video’s worden miljoenen keren bekeken en adverteerders betalen grof geld. Geen wonder dat het aantal kindvloggers met een eigen YouTube-kanaal is geëxplodeerd. Hoewel de regels voor kinderarbeid streng zijn, lijken kindvloggers vrij spel te hebben. En dat is een probleem, vinden experts. ,,Een kind is geen verdienmodel.”