Hoe het dit jaar verder gaat met het Facilitair Bedrijf wordt in maart duidelijk.
Volledig scherm
Hoe het dit jaar verder gaat met het Facilitair Bedrijf wordt in maart duidelijk. © Peter van Trijen / Pix4Profs

In maart duidelijkheid over Facilitair Bedrijf Bergen op Zoom

BERGEN OP ZOOM - Wat gaat het Facilitair Bedrijf onder regie van de gemeente dit jaar betekenen voor de culturele organisaties in de stad? Dat wordt op 4 maart duidelijk, want dan pas is er een bijeenkomst waar duidelijk wordt wat de plannen zijn.

Dat meldt Guido Elzakkers, die vanuit de gemeente naar voren is geschoven, in een schrijven aan tientallen verenigingen en organisaties die op de een of andere manier gebruikmaken van dat FB. Een ding is zeker: de verhuur van materiaal, van podium tot koffietafel, is verleden tijd. De gemeente wil dat zo snel mogelijk laten doen door gespecialiseerde bedrijven.

Gebrek aan gegevens

Het ‘nieuwe’ FB concentreert zich vooral op de verhuur van opslag- en oefenruimtes, in Eventum aan de Dr Ir van Veenweg en in Blokstallen 3. Maar heeft wel een probleem erkent Elzakkers. Want door het faillissement van de stichting Facilitair Bedrijf heeft de gemeente niet de beschikking over welke organisatie nou wat huurt. De curator is nog volop bezig met de afwikkeling van dat faillissement en daarom is niet alle informatie beschikbaar, zegt Elzakkers. ,,Door het gebrek aan gegevens kunnen we u niet optimaal van dienst zijn”, laat hij de organisaties weten. ,,Dit is vervelend, vooral voor u als gebruiker.” Aan hen daarom de vraag om zo snel mogelijk een formulier in te vullen welke ruimtes ze willen gebruiken, waarom ze die nodig hebben en om hoeveel vierkante meter het gaat.

Kostenbesparing

Als dat voorbereidende werk is gedaan wil hij op 4 maart praten met alle organisaties. Waarbij duidelijk is dat het allemaal goedkoper moet. Want hij wil samen met de clubs het komende jaar ‘voordelen realiseren’ en tot kostenbesparing komen, schrijft hij.  

In samenwerking met indebuurt Bergen op Zoom