Volledig scherm
Via Sjors Sportief kunnen kinderen kennismaken met allerlei sporten. Iets dergelijks is er vanaf deze maand ook voor 18-plussers in de gemeente Bergen op Zoom. © Tonny Presser © 2018

F!tfabriek komt met nieuw sportproject ‘The Comeback Kids’ voor jongvolwassenen

De Bergse F!TFabriek gaat vanaf deze maand naast sportstimuleringsprojecten Sjors Sportief en Try Out, ook starten met het project The Comeback Kids.

Met dit project wil de F!TFabriek meer jongvolwassenen uit de leeftijdscategorie 18 tot en met 30 jaar activeren, stimuleren en kennis laten maken met sporten bij de Bergse sportverenigingen. Als eerste landelijke gemeente gaat de F!TFabriek starten met dit project. Ze hoopt daarmee jongvolwassenen te kunnen activeren.

Uit onderzoek blijkt dat de liefde voor bewegen en sporten zeker nog aanwezig is bij 18-plussers, maar dat die groep het vaak lastig vindt om het sporten te combineren met hun werk of privéleven. Daarnaast weten sommige mensen vaak niet waar ze in de buurt terecht kunnen voor hun sportbehoefte.

Quote

We zagen dat de leeftijds­groep die gaat studeren of werken, stopt met sporten

Niels Quispel, coördinator F!TFabriek

,,Na het starten van stimuleringsprojecten Sjors Sportief voor jonge kinderen en Try Out voor scholieren op de middelbare school, zijn we naar een volgende doelgroep gaan kijken. We zagen dat de leeftijdsgroep die gaat studeren of werken, stopt met sporten. Daarom hebben we ons nu gefocust op deze groep mensen. We werken er naartoe om een sportaanbod te hebben voor iedereen, of je nou 0 of 100 jaar oud bent'', aldus Niels Quispel, coördinator F!TFabriek.

Comeback maken

De naam The Comeback Kids betekent letterlijk: een comeback maken. ,,De jongvolwassenen maken een comeback als sporter. Ze gaan misschien op zoek naar een nieuwe sport en komen zo weer in beweging'', vertelt Quispel.

Sportaanbieders in de gemeente Bergen op Zoom kunnen hun aanbod toevoegen via de website sportstimulering.nl. Vanaf 30 november 2019 kan de doelgroep zich via thecomebackkids.nl inschrijven voor het project.

  1. Binnenkijken bij de rijke zakenman die 50 hectare verkoopt aan de Kalmthoutse Heide
    PREMIUM
    video

    Binnenkij­ken bij de rijke zakenman die 50 hectare verkoopt aan de Kalmthout­se Heide

    Jan Anton Rijsdijk (77) wil zijn prachtige domein Markgraaf opnieuw van de hand doen, maar dan voor een iets lagere prijs dan de 20 miljoen euro die het vijftien jaar geleden nog moest kosten. Het domein van alles samen net geen 60 hectare wordt immers opgesplitst. “Zo’n vijftig hectare zal in handen komen van het Agentschap Natuur & Bos. Ik ben er als groene jongen blij om, want de Kalmthoutse Heide wordt weer wat groter.”

In samenwerking met indebuurt Bergen op Zoom