Martin Knegt bij een stuk Boeing-vleugel met het lichte maar sterke materiaal composiet, dat steeds vaker wordt gebruikt bij vliegtuigen. Zijn nieuwe bedrijf DCMC richt zich op het onderhoud van composiet en onderwijs daarin.
Volledig scherm
PREMIUM
Martin Knegt bij een stuk Boeing-vleugel met het lichte maar sterke materiaal composiet, dat steeds vaker wordt gebruikt bij vliegtuigen. Zijn nieuwe bedrijf DCMC richt zich op het onderhoud van composiet en onderwijs daarin. © Peter van Trijen/Pix4Profs

Composiet maakt vliegtuig ijzersterk, dit bedrijf weet waarom, én hoe je het onderhoudt

FOTO'SHOOGERHEIDE - Composiet, oersterk maar licht, wordt steeds vaker toegepast in vliegtuigen en bij de bouw van panden, schepen, auto’s, bruggen en windmolens. De reparatietechniek staat echter nog in de kinderschoenen. Het nieuwe DCMC op luchtvaartbusinesspark Aviolanda in Hoogerheide moet hét kennis-, opleidings- en onderhoudscentrum voor composiet worden.

In samenwerking met indebuurt Bergen op Zoom