Een soort van 112-meldkamer, maar dan voor zorg in de thuissituatie. Medewerkers van Medisch Service Centrum NAAST in het Gelderse Varsseveld zitten ook 's nachts aan de telefoon om mensen te helpen.  Foto Theo Kock
Volledig scherm
PREMIUM
Een soort van 112-meldkamer, maar dan voor zorg in de thuissituatie. Medewerkers van Medisch Service Centrum NAAST in het Gelderse Varsseveld zitten ook 's nachts aan de telefoon om mensen te helpen. Foto Theo Kock © theo kock persfotografie

Bravis ziekenhuis verkent mogelijkheden: ’Zorg bieden via gsm en tablet voelt heel dichtbij’

ROOSENDAAL - De ontwikkeling is niet te stuiten. Door toepassing van slimme technologie wordt de fysieke afstand tussen zorgverlener en patiënt steeds groter. Beeldbellen met de dokter, thuismonitoring van hart- en longpatiënten, ouderen die ’s nachts geen verzorgende meer zien, maar vanuit een verre meldkamer worden bewaakt. Of dat goed werkt? ,,Na de eerste ervaring voelen mensen zich al veiliger en minder eenzaam.”

In samenwerking met indebuurt Bergen op Zoom