Wereldrecord: dit is officieel de snelste personenauto aller tijden op de Nürburgring
VideoDe Mercedes AMG GT Black Series heeft het ronderecord van de Nordschleife verbroken. De 730 pk sterke personenauto deed 6.43,16 minuten over een ronde. Daarmee is de Lamborghini Aventador SVJ onttroond.
Delen per e-mail
Het AMG GT ronderecord werd gereden door coureur Maro Engel, die met een AMG GT3 Evo meedoet aan de GT World Challenge Europe Sprint Cup. Volgens hem is de AMG GT Black Series aanzienlijk sneller. Dat is niet vreemd, aangezien zijn GT3-raceauto ‘slechts’ 560 pk sterk is, terwijl de Black Series 730 pk heeft.
Dat Mercedes-Benz aanwezig was op het circuit in de Duitse Eiffel, was geen geheim. Maro Engel twitterde enkele weken geleden al dat de Black Series werd getest op de Nürburgring, maar ontkende een eventuele officiële recordpoging. Volgens youtuber en Nordschleife-watcher Misha Charoudin was het record destijds echter wel degelijk verbroken met een tijd van 6 minuten en 43 seconden en dat blijkt dus te kloppen.
Dankzij een speciaal aangepaste V8 met vlakke krukas gaat de Black Series 730 pk en 800 Nm, in 3,2 seconden van 0 naar 100 km/u en heeft hij een top van 325 km/u. De Black Series verbeterde daarmee de in juli 2018 vastgestelde recordtijd van 6.44,97 minuten van de Lamborghini Aventador SVJ. Mercedes heeft ook al het ronderecord voor snelste vierdeurs sedan in handen. Het record voor racewagens bedraagt 5.19,54 minuten en is vorig jaar gevestigd door een Le Mans Porsche 919 Evo.
Wil jij ook lekker snel over de Nürburgring jagen? Klik dan hier voor het volledige aanbod van AMG GT's op Gaspedaal.nl
Bekijk onze trending nieuwsvideo’s in onderstaande playlist:
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Man slaagt na 157 pogingen eindelijk voor theorie-examen
Slagen voor je theorie-examen gaat niet iedereen even makkelijk af. Een Britse man is pas na 157 pogingen geslaagd en betaalde in totaal meer dan 4000 euro aan examengeld. Daarmee is hij al flink langer bezig dan de nummer twee op dit illustere lijstje: een 34-jarige vrouw die na 117 pogingen nog altijd niet geslaagd is. -
Mercedes ontkent recordpoging op Nordschleife-circuit met deze auto
De Mercedes AMG GT Black Series heeft volgens insiders het ronderecord van de Nordschleife verbroken. De 730 pk sterke productie-auto zou naar verluidt zes minuten en 43 seconden hebben gedaan over een ronde. Mercedes-Benz onkent de recordpoging. -
‘Nederland pakte sjoemelende automerken onterecht niet aan’
Nederland liet dieselsjoemelaars onterecht gaan. Tot die conclusie komt Follow The Money (FTM) na een analyse van een interpretatie van het Europese Hof van Justitie van de Europese emissiewetgeving. -
Dit zijn de populairste autokleuren van 2020
Het is nog niet zo simpel om de perfecte uitvoering van je nieuwe auto te bepalen. Een van de moeilijkste keuzes is vaak de kleur. Deze autokleuren kozen mensen afgelopen jaar het meest. -
PREMIUM
Dodelijk gevaarlijk: elk weekend riskeren waaghalzen hun leven op de Nürburgring
De Nürburgring is voor alle autofabrikanten dé maatstaf om de wegligging en motorprestaties te testen. Als automobilist mag je er ook je eigen rijvaardigheid beproeven, met als resultaat vele, soms fatale ongevallen.
-
Aandeel stijgt met 12.000 procent na tweet Musk, maar beleggers vergissen zich
Een verkeerd geïnterpreteerde tweet van Tesla-baas Elon Musk heeft de aandelenkoers van Signal Advance, een Amerikaans bedrijfje uit de medische sector, met ongeveer 12.000 procent doen stijgen. De beleggers lieten zich misleiden door een naamsverwarring. Musk had zijn 42 miljoen volgers met zijn tweet ‘Use Signal’, de berichtenapp Signal willen aanbevelen. -
‘Vernieuwende’ pechhulpverlener Route Mobiel geeft het op
Route Mobiel, dat zich begin deze eeuw presenteerde als alternatief voor de Wegenwacht van de ANWB, stopt ermee. Dat maakt de pechhulpverlener bekend op zijn website. -
VRAAG & ANTWOORD ‘Waarom heeft niet elke auto voorruitverwarming?’
,,Elke auto heeft tegenwoordig achterruitverwarming, maar waarom geen voorruitverwarming?”, vraagt lezer Henny Nekkers. ,,Kan dat niet, of is het ingewikkeld? Vooral ’s winters zie ik veel auto’s met bevroren of beslagen voorruiten. Voorruitverwarming zou het verkeer toch veel veiliger maken?”