Tesla is terug op de Nürburgring om Porsche van de troon te stoten
Tesla is terug op de Nordschleife van de Nürburgring om te proberen een ronderecord van de Porsche Taycan af te pakken. Op het roemruchte circuit zijn twee exemplaren van de Model S gespot, een rode en een blauwe, die allebei uitgerust zijn om een toptijd neer te zetten.
De Tesla’s werden gespot door Automotive Mike, een bekende spionagefotograaf van de Nürburgring. Het is inmiddels bevestigd dat het hier gaat om prototypes van de nieuwe, van drie motoren voorziene ‘Plaid’ uitvoering van de Model S. Hoewel die zogenaamd voor standaardtests op het Duitse circuit zouden zijn, is niemand vergeten dat Tesla het ringrecord voor vierdeurs sedans af probeert te pakken van Porsche. Het Duitse sportwagenmerk deed eerder 7,42 minuten over een ronde met een elektrische Taycan.
De blauwe Tesla heeft een Dual Motor-badge aan de achterzijde, terwijl het rode voertuig is gemarkeerd met een P100D + badge. Beide auto’s zijn voorzien van verbrede spatschermen en high performance banden en wielen. Het enige verschil is dat de blauwe auto een grote diffuser aan de achterzijde heeft en de rode niet. Beide auto’s zijn voorzien van een ingebouwde rolkooi.
De rode auto versloeg al eerder de rondetijd van de Porsche Taycan met 20 seconden, ook al ging het hierbij om een door omstanders genoteerde tijd en geen officiële recordtijd. Het lijkt erop dat Tesla een aantal aerodynamische wijzigingen heeft doorgevoerd en beter plakkende banden heeft gemonteerd. Het productiemodel van de ‘Plaid’ heeft drie motoren en zeven zitplaatsen en zal tegen de zomer van 2020 in productie gaan. Wanneer Tesla een officiële recordpoging gaat doen, is niet bekend.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Reistijd, geld en CO2-uitstoot naast elkaar gelegd: NS komt met vergelijker voor auto, fiets en trein
De NS komt met een nieuwe tool waarmee reizigers kunnen vergelijken hoeveel een reis aan CO2 uitstoot, hoeveel hij kost en hoe lang hij duurt. De bedoeling is dat reizigers daarmee makkelijker kunnen kiezen welke rit het beste bij hen past. -
Video
Hernieuwde kennismaking met de Tesla Model X: hard- en software vernieuwd
Tesla heeft zijn grote SUV, de Model X, grondig vernieuwd. Deze keer moest niet alleen de software, maar ook de hardware eraan geloven. In bijgaande video laat Werner Budding van onze autoredactie het je allemaal zien. -
PREMIUMGeld & Geluk
Stephanie en zoon Freek: ‘Zijn er 6000 euro per jaar op achteruit gegaan na zijn 18de verjaardag’
Om voor zoon Freek te zorgen, krijgt Stephanie een deel van zijn persoonsgebonden budget. Het geld dat hij met beleggen verdient, zet hij opzij. In deze Mezza-rubriek vragen we lezers naar hun relatie tussen Geld en Geluk. -
‘Elektrische auto komt tot drie keer verder voor hetzelfde geld’
De zuinigste elektrische auto’s komen voor hetzelfde geld tot drie keer verder dan exemplaren op benzine of diesel. Dat blijkt uit een Britse studie waarin wordt uitgerekend hoe ver je auto komt voor één Britse pond. -
Dit zijn de meest bizarre verkeersboetes ter wereld
Van het verbod op het rijden met ontbloot bovenlijf tot het dragen van teenslippers en het scheuren door een plas om voetgangers nat te spatten: dit zijn de meest bizarre verkeersboetes ter wereld.
-
column
Waarom deze trend op LinkedIn zo irritant is - en wat je beter kan doen
Psycholoog Thijs Launspach is psycholoog en stressexpert en auteur van het boek Fokking druk. Hij verwondert zich over het moderne werken en geeft elke week tips voor meer geluk en minder stress op je werk. Vandaag: humblebragging -
-
-
PREMIUM
'Meiden mogen later net zo van seks genieten als jongens’
Tijdens de Week van de Lentekriebels, die vandaag op basisscholen begint, horen oudere leerlingen nu ook alles over, jawel, de clitoris. Want die is net zo belangrijk als de piemel, stelt Elsbeth Reitzema. -
PREMIUM
Kunnen we straks toch blijven rijden in benzineauto’s? Duits verzet zaait verwarring
Het late Duitse verzet tegen de uitfasering van de brandstofmotor zorgt voor groeiende onzekerheid in Brussel en ook in de autobranche zelf.