Managers bij Volkswagen mogen geen elektrische auto's meer bestellen
Geen enkele van de 18.000 managers van Volkswagen mag nog een elektrische auto bestellen. De reden is dat het concern alle modellen nodig heeft om aan de enorme vraag te voldoen.
Nog geen jaar geleden was de situatie precies omgekeerd. Ceo Herbert Diess vond toen juist dat alle managers het goede voorbeeld moesten geven. Managers moesten toen hun geliefde SUV opgeven en rijden in een elektrische ID.3 of ID.4. Nu moeten ze allemaal terug van elektrische auto's naar modellen met alleen een verbrandingsmotor of een hybride.
De productie van elektrische auto’s draait momenteel op volle toeren, zo blijkt uit een interne memo van het bedrijf waarin het Duitse weekblad Der Spiegel inzage had. ‘Daarom zijn de levertijden van onze voertuigen momenteel aanzienlijk langer’, valt daarin onder meer te lezen. Het aanbod van geëlektrificeerde bedrijfswagens moet daarom worden opgeschort tot het vierde kwartaal.
Tot voor kort werd elektrisch rijden intern dus enorm gepromoot. Sterker nog: wie toch een benzine-, diesel- of hybride bestelde, moest als compensatie 15 euro per maand betalen. VW schorst nu deze ‘CO2-compensatiebijdrage’ tot nader order. Dat de elektrische auto's van VW het goed doen is geen verrassing. Inmiddels hebben al meer dan 100.000 mensen een elektrische ID.3 besteld.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
AUTOTEST
Test Volkswagen ID.4: elektrische SUV blijkt ideale gezinsauto
Terwijl de ID.3 als opvolger kan worden gezien van de Volkswagen Golf, is de grotere en hogere ID.4 min of meer een elektrische Tiguan. Serieuze concurrentie heeft de elektrische SUV (nog) niet. -
PREMIUMMIJN BLIK EN IK
Stefan (54) wilde een oldtimer kopen, maar bouwde er uiteindelijk zelf een: ‘Mensen weten niet wat het is’
Je droom is het kopen van een oldtimer, maar je hebt er geen tijd en geld voor. Tja, dan moet je geduld hebben. Stefan de Kreek (54) wachtte, totdat hij bijna 20 jaar geleden zelf zijn droom oldtimer kon bouwen. Écht verliefd zijn op je auto. Kan dat? De mensen in deze rubriek zullen volmondig ‘ja’ zeggen. Zij houden van hun auto. -
Vakantiedrukte in Europa ongekend, ANWB turft 30 procent meer pechgevallen
Chaos op Schiphol en de zucht naar vakantie leiden ertoe dat deze zomervakantie op de Europese wegen de drukste ooit is. ‘Er is één geluk: niet iedereen vertrekt nog op zaterdag.’ -
PREMIUM
Waarom je wel en niet je huis zou moeten verhuren
Je kunt er een aardige bijverdienste aan hebben, maar het idee dat er vreemden in je bed slapen is voor jou misschien een stap te ver. De voors en tegens van je huis verhuren. -
Duurder tijdens levertijd: prijzen nieuwe auto’s blijven maar stijgen
Nieuwe auto’s zijn de afgelopen maanden rap duurder geworden, meldt dataleverancier Autotelex. Prijsverhogingen van vijf of zelfs tien procent zijn geen uitzondering en kunnen ook plaatsvinden ná het tekenen van het koopcontract.
-
PREMIUM
Elektrische auto zonder stroom? Wegenwacht komt met nieuw wapen om automobilist te redden
De Wegenwacht heeft een speciale aanhanger ontwikkeld waarmee elektrische auto's die zonder stroom zitten snel weer op weg kunnen worden geholpen. De eerste, speciaal hiervoor ontwikkelde aanhangwagen wordt gestationeerd in Utrecht. -
Energierekening
Ferdi: 'We hebben geen afwasmachine. Echt, klinkt raar hè? Ik zou niet weten waarom’
Hoeveel geld besteed jij aan energie in huis? Hoe probeer je de kosten omlaag te brengen? Deze vragen stellen we elke week aan een Nederlander. Vandaag: Ferdi Verberk (57) uit Sint Anthonis. -
PREMIUMmijn allessie
Aan Amerikanen bij Silvia en Ruud geen gebrek: ‘We noemen deze Christine 2, naar 't boek van Stephen King’
In hun kindertijd waren Silvia Brinkerink (58) en Ruud Geurts (54) al verknocht aan auto’s. Toen ze ‘groot’ werden had zij met haar ex een garagebedrijf en sleutelde hij hobbymatig heel wat af. Het lot bracht hen bij elkaar en de liefde voor Amerikaanse auto’s is de gemene deler. Ze hebben er maar liefst drie voor de deur staan.