Elf supersportwagens in beslag genomen wegens belastingontduiking tijdens rally
Volgens de krant India Today hebben de Indiase autoriteiten elf dure supercars in beslag genomen tijdens een rally om de Onafhankelijkheidsdag van het land te vieren. De eigenaren probeerden de belasting te ontduiken.
De auto's werden in beslag genomen in de buurt van Rajiv Gandhi International Airport in Hyderabad. Volgens de Times of India was dat, omdat de eigenaren van de auto's de belasting voor autobezit niet hadden betaald in de staat Telangana, waar ze wonen.
Illegale truc
In plaats daarvan stonden de vaak honderdduizenden euro's kostende bolides ingeschreven in andere staten waar de belastingen lager zijn. Volgens de krant werden de voertuigen al maanden in de gaten gehouden en waren ze vooral eigendom van ‘familie van politici en industriëlen’. Ze bespaarden met de illegale truc tot 14 procent belasting op de nieuwwaarde van de auto's.
Lamborghini Huracan Performante
De bestuurders zijn volgens de krant tussen de 25 en 35 jaar oud. Ze reden onder andere met een Lamborghini Huracan, een Maserati GranTurismo, een Ferrari en een Rolls-Royce. Hoewel de voertuigen in beslag zijn genomen, lijkt het er volgens de krant op dat hun eigenaren ze terugkrijgen na het betalen van een flinke boete.
Bekijk hieronder onze video’s op het gebied van auto’s en mobiliteit:
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Duitse wegenwacht constateert: ‘Aantal pechgevallen met elektrische auto’s meer dan verdubbeld’
Volgens de Duitse wegenwacht Adac is er geen verschil tussen verbrandingsmotoren en elektrische auto’s als het gaat om het onderdeel waar het vaakst problemen mee zijn. En nog iets opmerkelijks: het aantal pechgevallen met puur elektrische voertuigen en plug-inhybrides verdubbelde vorig jaar en ging van 25.000 naar 52.000. -
Elke auto heeft een flesopener aan boord, weet jij waar?
Daar zit je dan in je auto met je flesje cola of alcoholvrije biertje, zonder flesopener. Gelukkig zitten er scherpe delen aan je auto waarmee je ze kunt openen, alleen bestaat dan wel het gevaar van beschadiging. Behalve als je het doet met deze opener naast je stoel. -
‘Bah, lust ik niet!’: deze strategie moedigt kieskeurig etertje aan tot proeven
Aan menig keukentafel is het iedere avond een strijd: ouders hebben hun uiterste best gedaan een gezonde maaltijd met groente te bereiden, maar kindlief weigert ook maar een hapje te proeven. Hoe zorg je dat je kind later meer lust dan patat en pannenkoeken? Onderzoekers van Maastricht University bestuderen het en kwamen onlangs tot een interessante ontdekking. -
eigen tuin eerst
Zevenblad in de tuin? Bestrijden is een lastige klus
Zevenblad. Als dat in je tuin groeit ben je niet blij. Het woekert als een gek. Zo kom je er vanaf volgens tuingoeroe Romke van de Kaa. -
PREMIUMMijn Allessie
Marc (56) is gek op Volvo's: ‘Als ik erin zit dan begin ik automatisch te lachen’
In zijn leven versleet Marc Oosterling (56) meerdere Volvo’s. Zijn huidige Zweedse broeder vond hij lekker dicht bij huis. De 244GL behoorde toe aan zijn schoonvader Cees, die er vanaf wilde. Dat kwam goed uit, want ritjes in deze cultwagen stemmen hem nogal vrolijk.Den Haag
-
Politie Monaco houdt tientallen Ferrari's, Porsches en Lamborghini's achter slot en grendel
De politie van Monaco grijpt tegenwoordig streng in bij overtredingen. De afgelopen weken hebben agenten naar verluidt ongeveer zeventig supersportwagens in beslag genomen tijdens de Formule 1 en het Top Marques auto-evenement. -
-
-
Is het beter om ’s ochtends of ’s avonds te douchen? Dit zeggen dermatologen
Een frisse douche om wakker te worden? Of toch maar een warm bad om goed te slapen? Iedereen heeft wel een favoriet moment om zich te wassen. Maar welk tijdstip van de dag is nu het beste voor je huid? Wij vroegen advies aan dermatologen Jan Gutermuth en Thomas Maselis. ,,Ook de duur van je douche speelt een belangrijke rol.” -
VRAAG & ANTWOORD
Waarom worden stillere banden niet verplicht?
‘Wij wonen aan een drukke en hoog liggende weg en vragen ons af waarom er geen verplichting is om stille banden te monteren’, aldus lezer Ad van de Wiel in de vraag & antwoord-rubriek van onze autoredactie. ‘Auto’s worden steeds zwaarder en hebben dus ook steeds bredere banden nodig om het gewicht te kunnen dragen. Realiseren wij ons wel dat deze banden veel meer kabaal maken, zowel binnen als buiten de auto?’