De BMW X7 weegt al gauw 2,5 ton en is dus een van de auto's waarvoor straks in de Duitse stad Tübingen flink meer parkeergeld betaald moet worden.
Volledig scherm
De BMW X7 weegt al gauw 2,5 ton en is dus een van de auto's waarvoor straks in de Duitse stad Tübingen flink meer parkeergeld betaald moet worden. © BMW

Duitse stad gaat parkeertarieven voor zware SUV’s verzesvoudigen

Wie met een grote SUV rijdt, betaalt in het Duitse Tübingen binnenkort aanzienlijk hogere parkeertarieven, al zijn ze minder hoog dan burgemeester Boris Palmer had gehoopt. Ook andere steden in Duitsland overwegen de parkeertarieven voor SUV's omhoog te gooien.

  1. ‘Achter het stuur e-mails of een boek kunnen lezen, daar zijn we echt niet ver meer vandaan’
    interview

    ‘Achter het stuur e-mails of een boek kunnen lezen, daar zijn we echt niet ver meer vandaan’

    Het gaat goed met BMW. In het eerste halfjaar versloeg het merk zijn aartsrivaal Mercedes-Benz in de wereldwijde markt voor premium auto’s. Onze autoredactie sprak met de Nederlander Pieter Nota, lid van de raad van bestuur van BMW AG, over zijn plannen voor de toekomst, zoals de zelfrijdende auto: ,,Achter het stuur e-mails of een boek kunnen lezen, daar zijn we echt niet ver meer vandaan.‘’