Dit zijn de zes beste auto’s ter wereld volgens vrouwelijke journalisten
De jury van de Women’s World Car Of The Year heeft deze week bekendgemaakt welke auto’s kans maken op de titel Vrouwenauto van het jaar. De jury bestaat uit 56 vrouwelijke juryleden uit vijf continenten en 40 verschillende landen.
De verkiezing is in het leven geroepen omdat autojournalisten vaak mannen zijn, die zich waarschijnlijk minder bewust zijn van wat auto’s aantrekkelijk maakt voor vrouwen. De Women’s World Car Of The Year is specifiek daarvoor in het leven geroepen. Het is een verkiezing voor en door vrouwen.
‘Zelfde principes’
Toch zijn de stemcriteria volgens de jury gebaseerd op dezelfde principes als die van elke autokoper. De jury ontkent dan ook dat er zoiets bestaat als een ‘typische vrouwenauto’. De leden beoordeelden aspecten als veiligheid, kwaliteit, prijs, design, rijcomfort en ecologie.
Alternatieve indeling
De vrouwelijke juryleden hebben gekozen voor een alternatieve indeling van de segmenten, waarbij de categorieën elkaar in een aantal gevallen niet helemaal uitsluiten. De beste stadsauto is volgens de jury de Peugeot 308. De Kia Sportage is de Gezins-SUV van het jaar en de Ford Mustang Mach-E is uitgeroepen tot Grote auto van het jaar.
Internationale vrouwendag
De BMW iX wint in de categorie van Grote SUV van het jaar en de Performance-auto van het jaar is de Audi e-tron GT. De 4x4 & Pick-up van het jaar is volgens de vrouwelijke jury de Jeep Wrangler 4xe. Op 8 maart, Internationale Vrouwendag, wordt de winnaar bekendgemaakt. Het is de twaalfde keer dat de verkiezing wordt gehouden. In de jury zitten twee Nederlandse vrouwen.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Dit zijn de beste auto's ter wereld volgens vrouwelijke journalisten
-
Waarom Ferrari geen sportwagen voor vrouwen maakt
Ferrari onthulde onlangs de Roma, een coupé-versie van de Portofino. De auto moet vriendelijker en toegankelijker ogen, maar is absoluut geen voorbode van Ferrari-modellen speciaal voor vrouwen. Dat zegt de marketingbaas van het Italiaanse sportwagenmerk tegen Arabian Business. -
PREMIUM
Subsidie om je huis te verduurzamen? Super lastig. Met deze tips lukt het hopelijk wel
Een op de drie huiseigenaren krijgt het niet voor elkaar subsidie aan te vragen voor het verduurzamen van de eigen woning. Het hele aanvraagproces voor de Investeringssubsidie voor duurzame energie (ISDE) is voor veel huiseigenaren onbegrijpelijk, ontoegankelijk en zeer tijdrovend. Met deze tips wordt het iets eenvoudiger. -
Deze auto verbrak op één dag 23 wereldrecords
De Rimac Nevera, de elektrische hypercar van het Kroatische bedrijf Rimac, is bloedsnel. Eind april brak het sprintkanon 23 verschillende acceleratie- en/of deceleratie-wereldrecords voor productieauto’s, waaronder de sprint van 0-300 km/u in minder dan 10 seconden. -
PREMIUMMIJN BLIK EN IK
De grote, sterke ex-marinier Albert (74) kocht zijn gele Panda als tijdelijke oplossing, nu zijn we 14 jaar verder
Een grote vent die eerder beroepsmilitair, marinier en beveiliger was. Hij scheurde rond in de grotere auto’s, maar nu stapt Albert Westerlaken (74) uit een Fiat Panda als hij een boodschap moet halen. Zodra hij ergens met zijn lichtgele Panda verschijnt, roept dat grappige beeld de nodige reacties op. ,,Vind ik alleen maar leuk.’’Dordrecht
-
Getest: Dit is de beste wasmachine voor grotere huishoudens
-
-
-
auto-expert2
Is de automobilist die achterop een ander botst altijd schuldig?
Het klinkt misschien logisch: als je als automobilist achterop een andere andere auto botst, ben je altijd fout. Maar is dat wel zo, vraagt lezer Victor van der Jagt zich af. Onze auto-expert Niek Schenk geeft antwoord. -
PREMIUMEnergierekening
Harmen: ‘Mijn huis had energielabel C, maar dat was misschien een beetje optimistisch’
Harmen Visser (28) uit Eindhoven heeft twee verschillende energiecontracten omdat dit voor hem voordeliger is. Hoeveel geld besteed jij aan energie in huis? Hoe probeer je de kosten omlaag te brengen? Deze vragen stellen we elke week aan een Nederlander.