Dit is de nieuwe Citroën Berlingo
Citroën introduceert komend najaar een nieuwe generatie van de Berlingo. Het is de auto die 22 jaar geleden trendsetter was als een van een bestelauto afgeleide gezinsauto met extra veel ruimte en gebruiksgemak.
Er zijn in de afgelopen jaren meer dan 1,7 miljoen Berlingo's verkocht. De nieuwe generatie kent opnieuw veel gebruiksgemak: drie eenvoudig wegklapbare, losse achterstoelen, een vlakke vloer tot bij de neerklapbare bijrijdersstoel, een laadvloer van maximaal 2,70 meter lang en ook 100 liter meer bagageruimte dan voorheen. Op dezelfde basis verschijnen bij PSA ook twee zustermodellen: de nieuwe Peugeot Partner en - voor het eerst met Frans DNA - de Opel Combo.
Nieuw onderstel
Technisch gaat de Citroën Berlingo erop vooruit met een nieuw onderstel. Hij heeft 19 rij-assistenten, internet en nieuwe motoren, waaronder de nieuwe BlueHDi 1.5 dieselmotor, de 1.2 PureTech benzinemotor en een achttraps automaat. Citroën belooft uiteraard ook weer een comfortabele vering.
7 Zitplaatsen
De nieuwe Berlingo verschijnt in een M- en een XL-versie, respectievelijk 4,40 m en 4,75 m lang met wederom keuze uit 5 of 7 zitplaatsen. De schuifdeur is er ook nog steeds. Maar in de flanken verschijnen voor het eerst 'airbumps', de ooit voor het eerst bij de Cactus geïntroduceerde, kunststof kussentjes die parkeerschade moeten voorkomen. In het najaar komt de nieuwe Citroën naar Nederland.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Fietstest 2023
Dit zijn de beste elektrische stadsfietsen tussen de 3000 en 3500 euro
-
autotest
Zo gaat de Renault Espace met zijn tijd mee: van MPV naar SUV
De zesde generatie van de Renault Espace heeft weinig gemeen met de praktische busjes van de eerste vier generaties. De multifunctionele indeling uit het verleden is verdwenen en soepele zescilinders maakten plaats voor haperende hybrides. -
PREMIUMMijn Allessie
Al werkt het voor geen meter, vader Jan en zoon Bart zijn voor altijd gek van Alfa Romeo
De relatie die vader Jan (70) en zoon Bart Netten (38) hebben met Alfa Romeo is een ingewikkelde. Senior rijdt een GTV uit ’96 en junior een 75 uit ’91. Uiterlijk geweldig, maar praktisch? Op die eigenschap hebben de heren hun auto’s nog niet kunnen betrappen. Toch zetten ze voor Italiaanse passie de frustratie graag aan de kant.Rijswijk -
PREMIUMkeiverliefd op mijn auto
Toen Roef werd geboren, wilde zijn vader ‘ook een cadeau’ en dat werd deze auto: ‘Ik heb ‘m geërfd’
Een Ferrari, een Porsche, een Audi en een Jaguar… In de ruimte van Roef Hofman’s bedrijf Haute Voiture in Amersfoort staat een indrukwekkende collectie auto’s opgesteld. Hier verzorgt hij de stalling en het beheer van deze mooie wagens. Ertussen staat er een die niet van een klant is, te glimmen: zijn eigen blauwe MGA 1600 Roadster, die Roef van zijn vader heeft geërfd.Amersfoort -
PREMIUMEnergierekening
Hans woont op 28 vierkante meter en heeft laag gasverbruik: ‘Merk wel dat alles duurder is’
Hans de Vries (40) uit Amsterdam woont in een studio en is op sommige vlakken afhankelijk van zijn VvE. Hoeveel geld besteed jij aan energie in huis? Hoe probeer je de kosten omlaag te brengen? Deze vragen stellen we elke week aan een Nederlander.
-
Op deze plekken kun je een elektrische auto beter niet opladen
-
-
-
auto-expert1
Breeduit parkeren buiten het vak: mag dat?
Je ziet het regelmatig: auto’s die twee parkeervakken in beslag nemen, zodat de bestuurder lekker makkelijk in en uit kan stappen. In hoeverre is dat verboden, vraagt lezer Gerard Twee zich af. Onze auto-expert Niek Schenk geeft antwoord. -
PREMIUM
Filosoof over de kunst van het uitstellen: ‘Doe nooit een taak die morgen verdwenen kan zijn’
De meeste mensen stellen dat wat ze moeten doen uit en voelen zich daar dan schuldig over. Vooral niet doen, legt filosoof John Perry uit aan journalist en notoire uitsteller Saskia Smith. Een gestructureerde uitsteller krijgt volgens hem juist een heleboel voor elkaar omdat ze die andere dingen niet doen.