Mercedes-Benz GLC
Volledig scherm
Mercedes-Benz GLC © Mercedes-Benz

‘Deze 27 auto's zijn onveilig door hun slechte zicht rondom’

De Britse consumentenorganisatie Which? testte auto's op hun zicht rondom. Zeker 27 modellen werden als onveilig betiteld vanwege hun te hoge portieren, kleine ruiten en dikke raam- en deurstijlen.

  1. Waarom laten chauffeurs hun vrachtauto’s vaak onnodig stationair draaien?
    VRAAG & ANTWOORD
    1

    Waarom laten chauffeurs hun vrachtauto’s vaak onnodig stationair draaien?

    ‘Tegenover ons huis wordt gebouwd en het valt me op dat alle vrachtwagens die spullen komen brengen en ophalen de (diesel)motor continu laten draaien’, aldus lezer Cees Sloof in de vraag & antwoord-rubriek van onze autoredactie. ‘Ook al is daar geen enkele reden voor. Het gebeurt bijvoorbeeld bij het lossen van rioolbuizen of het laden van een vrachtwagen met zand door een graafmachine.’
  2. ‘Kleine autoraampjes zijn lastig voor hulpverleners’
    VRAAG & ANTWOORD

    ‘Kleine autoraam­pjes zijn lastig voor hulpverle­ners’

    ,,Als een auto in het water belandt, is het vooral voor de passagiers achterin steeds moeilijker om via de ramen de auto te verlaten. De achterste zijramen van nieuwe auto’s worden steeds kleiner. En ze zijn steeds vaker donkergetint, waardoor hulpverleners moeilijk een inschatting kunnen maken van eventuele inzittenden. Legt de functionaliteit het af tegen kunstzinnigheid?”, vraagt lezer Gerrit Visser zich af.