article
1.6390527
ROOSENDAAL - Tussen de hagelnieuwe spoorrails van bedrijvenpark Borchwerf II staat het onkruid een halve meter hoog. De treinverbinding is onlangs aangesloten op het emplacement van Roosendaal en toch wordt er voorlopig geen goederentrein verwacht.
Spoorlijn Borchwerf II bij Roosendaal kostte 3,7 miljoen....en er rijdt geen enkele trein
ROOSENDAAL - Tussen de hagelnieuwe spoorrails van bedrijvenpark Borchwerf II staat het onkruid een halve meter hoog. De treinverbinding is onlangs aangesloten op het emplacement van Roosendaal en toch wordt er voorlopig geen goederentrein verwacht.
http://www.bndestem.nl/regio/roosendaal/spoorlijn-borchwerf-ii-bij-roosendaal-kostte-3-7-miljoen-en-er-rijdt-geen-enkele-trein-1.6390527
2016-09-15T04:00:00+0000
http://www.bndestem.nl/polopoly_fs/1.6390563.1473863063!image/image-6390563.JPG
Roosendaal,Spoorwegverbinding,Heijmans
Roosendaal
Home / Regio / Roosendaal / Spoorlijn Borchwerf II bij Roosendaal kostte 3,7 miljoen....en er rijdt geen enkele trein

Spoorlijn Borchwerf II bij Roosendaal kostte 3,7 miljoen....en er rijdt geen enkele trein

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • De loze spoorlijn op Borchwerf II in Roosendaal
      Titel
      De loze spoorlijn op Borchwerf II in Roosendaal
    ROOSENDAAL - Tussen de hagelnieuwe spoorrails van bedrijvenpark Borchwerf II staat het onkruid een halve meter hoog. De treinverbinding is onlangs aangesloten op het emplacement van Roosendaal en toch wordt er voorlopig geen goederentrein verwacht. 

    Misschien komt deze wel nooit, want vervoerder DB Cargo laat Borchwerf II links liggen, omdat het aanbod van de bedrijven te klein is.

    „Vanaf 30 wagons per keer, vindt het bedrijf de reis naar ons rendabel”, legt directeur Leo Welters van Borchwerf II CV uit.

    Steven de Haas van PKF (Pallets Kisten Fabriek) begrijpt dat een deal voor wekelijkse ritten met zo’n zes wagons ook mogelijk is. „Zoveel hebben we er niet.” Toch hopen Welters en De Haas een goederentrein te kunnen verwelkomen op Borchwerf II.

    De ‘loze’ spoorlijn heeft Borchwerf II CV ongeveer 3,7 miljoen euro gekost, in een periode dat Halderberge en Roosendaal samen met Heijmans voor eenderde aandeelhouder waren. De aanleg is met drie jaar vertraagd door slepende procedures en aanvullende eisen van de overheid rondom veiligheid. De vraag blijft waarom niet eerst is onderzocht of de treinen wel naar Borchwerf II willen rijden.

    Welters: „Destijds was multimodale ontsluiting een belangrijke eis bij de ontwikkeling van Borchwerf II. Daarnaast was het een eis van enkele bedrijven.”

    Lees meer in BN DeStem van donderdag 15 september