article
1.6676839
ROOSENDAAL - Voor de aanleg van de snelfietsroute tussen Roosendaal en Bergen op Zoom ligt in Den Haag 1,6 miljoen euro klaar. Het pad van vier meter breedte wordt zo aangelegd dat een fietser nergens hoeft te remmen.
Rijk betaalt anderhalf miljoen mee aan snelfietsroute tussen Roosendaal en Bergen op Zoom
ROOSENDAAL - Voor de aanleg van de snelfietsroute tussen Roosendaal en Bergen op Zoom ligt in Den Haag 1,6 miljoen euro klaar. Het pad van vier meter breedte wordt zo aangelegd dat een fietser nergens hoeft te remmen.
http://www.bndestem.nl/regio/roosendaal/rijk-betaalt-anderhalf-miljoen-mee-aan-snelfietsroute-tussen-roosendaal-en-bergen-op-zoom-1.6676839
2016-11-24T17:48:00+0000
http://www.bndestem.nl/polopoly_fs/1.6595645.1477941013!image/image-6595645.JPG
Roosendaal,Fiets
Roosendaal
Home / Regio / Roosendaal / Rijk betaalt anderhalf miljoen mee aan snelfietsroute tussen Roosendaal en Bergen op Zoom

Rijk betaalt anderhalf miljoen mee aan snelfietsroute tussen Roosendaal en Bergen op Zoom

Foto's
2
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Beschrijving
      Turfroute.
    • Afbeelding
      Fotograaf
    ROOSENDAAL - Voor de aanleg van de snelfietsroute tussen Roosendaal en Bergen op Zoom ligt in Den Haag 1,6 miljoen euro klaar. Het pad van vier meter breedte wordt zo aangelegd dat een fietser nergens hoeft te remmen.

    Ook bij kruisingen van bijvoorbeeld een spoorlijn komt een oplossing, onder het spoor door. Samen met de provincie werken de twee gemeenten aan een formele subsidieaanvraag bij het Rijk om het geld binnen te krijgen. De 1,6 miljoen euro omvat 10 procent van de totale kosten die worden geschat op 16 miljoen euro.

    Hoe groot de bijdrage van de provincie zal zijn, is de wethouders Cees Lok (Roosendaal) en Yvonne Kammeijer (Bergen op Zoom) niet bekend. Pas dan wordt duidelijk wat de gemeenten zelf moeten betalen aan de lijn. Ze hebben afgesproken dat dit gebeurt naar verhouding van de lengte op ieders grondgebied. De kosten voor Roosendaal zullen dus een flink stuk hoger zijn.

    Op het voorlopige tracé buigt het fietspad - vanuit Roosendaal gezien - vanaf De Stok af naar de spoorlijn en maakt ter hoogte van Heerle een buiging naar het zuiden, om parallel aan de snelweg verder te gaan richting Bergen op Zoom.

    „De bedoeling is dat het van centrum naar centrum loopt. Eenmaal in de stad sluit het aan op het plaatselijke net van fietspaden”, legt Lok uit. De exacte kosten worden pas duidelijk als bekend is in hoeverre instellingen als Prorail en de buisleidingenstraat meewerken. Na 2020 moet er ook zo’n fietspad komen tussen Etten-Leur en Roosendaal.