article
1.6611614
ROOSENDAAL - Van Roosendaal een sterk merk maken, om instanties, bedrijven en personen over te halen zich in de gemeente te vestigen of om de gemeente te bezoeken. Het Vlaamse bureau Connect krijgt de opdracht binnen zes maanden met een plan te komen voor promotie van de stad.
Plan voor promoten van Roosendaal
ROOSENDAAL - Van Roosendaal een sterk merk maken, om instanties, bedrijven en personen over te halen zich in de gemeente te vestigen of om de gemeente te bezoeken. Het Vlaamse bureau Connect krijgt de opdracht binnen zes maanden met een plan te komen voor promotie van de stad.
http://www.bndestem.nl/regio/roosendaal/plan-voor-promoten-van-roosendaal-1.6611614
2016-11-04T20:44:00+0000
http://www.bndestem.nl/polopoly_fs/1.4425164.1403880624!image/image-4425164.jpg
Roosendaal,Lokaal Thema BS,roosendaal,promoten,marketing,hermes
Roosendaal
Home / Regio / Roosendaal / Plan voor promoten van Roosendaal

Plan voor promoten van Roosendaal

Foto's
3
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Beschrijving
      20140419 - Roosendaal - Foto: Ramon Mangold - Luchtfoto Nieuwe Markt, Tussen de Markten en de Markt. Met het Oude Raadhuis en de St.Jan (R) en parkeergarage Biggelaar.
    • Afbeelding
      Beschrijving
      Vrouwenhof Roosendaal.
      Fotograaf
    • Afbeelding
      Beschrijving
      20140419 - Roosendaal - Foto: Ramon Mangold - Luchtfoto omgeving Kade en kadeplein. Links onder de OLVrouwe aan de Kade-kerk.
    ROOSENDAAL - Van Roosendaal een sterk merk maken, om instanties, bedrijven en personen over te halen zich in de gemeente te vestigen of om de gemeente te bezoeken. Het Vlaamse bureau Connect krijgt de opdracht binnen zes maanden met een plan te komen voor promotie van de stad.

    In dit plan voor citymarketing komen ook het toeristisch actieplan, evenementenbeleid en festivalbeleid. Wethouder Hans Verbraak zei vrijdag bij de presentatie van Connect, dat aan de gemeenteraad 100.000 euro wordt gevraagd voor het bedenken van de strategie van citymarketing.

    Binnenstad

    Bart Derison van Connect is vier jaar geleden door Roosendaal ingeschakeld om te kijken naar de binnenstad. Daaruit is het advies gekomen de deskundige Riek Bakker te vragen een visie te ontwikkelen. "Op dat moment zou het ongepast zijn om over marketing na te denken. Nu is het onverantwoord dat niet te doen", zegt Derison, die allerhande partijen wil betrekken bij het opstellen van zijn plan.

    "Citymarketing beperkt zich niet tot het bedenken van een leuze. Dat kan wellicht een sluitstuk zijn. Het gaat over het leggen van verbindingen en cultiveren van trots op de eigen stad."

    Dat Roosendaal eerder bescheiden dan trots is op de eigen stad, beseft Derison. "Dat zit in het dna. Ook bij andere steden zie je dat de schoonheid wel door buitenstaanders wordt gezien, maar niet door de inwoners. Soms moet je mensen tegen hun zin in gelukkig maken."

    Bij de citymarketing wordt de gehele gemeente betrokken, inclusief de dorpen.

    Het laatste nieuws op je mobiel of tablet bekijken? Nieuws via WhatsApp ontvangen of ons volgen op Facebook? Download de apps van BN DeStem of meld je aan voor andere digitale services.