article
1.6527462
TERHEIJDEN - De bushaltes in de Terheijdense Zeggelaan blijven de gemoederen bezighouden. Een groep omwonenden stapt mogelijk naar de rechter om een besluit van het college van Drimmelen aan te vechten.
Kwestie bushaltes in Terheijden loopt steeds hoger op
TERHEIJDEN - De bushaltes in de Terheijdense Zeggelaan blijven de gemoederen bezighouden. Een groep omwonenden stapt mogelijk naar de rechter om een besluit van het college van Drimmelen aan te vechten.
http://www.bndestem.nl/regio/oosterhout/terheijden/kwestie-bushaltes-in-terheijden-loopt-steeds-hoger-op-1.6527462
2016-10-13T20:00:00+0000
http://www.bndestem.nl/polopoly_fs/1.4350412.1431363297!image/image-4350412.jpg
bushalte,bus,terheijden
Terheijden
Home / Regio / Oosterhout / Terheijden / Kwestie bushaltes in Terheijden loopt steeds hoger op

Kwestie bushaltes in Terheijden loopt steeds hoger op

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Fotograaf
    TERHEIJDEN - De bushaltes in de Terheijdense Zeggelaan blijven de gemoederen bezighouden. Een groep omwonenden stapt mogelijk naar de rechter om een besluit van het college van Drimmelen aan te vechten.

    Dat besluit stelde eerdere bezwaarmakers tegen de twee haltes in het gelijk, waardoor de gemeente besloot de haltes in het midden van de Zeggelaan per 1 januari op te heffen. Het gaat om die bij het speeltuintje en het trapveldje, tegenover elkaar. Namens de oorspronkelijke bezwaarmakers legt Ton Lancee nog eens uit: „De Zeggelaan is al smal, er wordt hard gereden. Uit eerdere onderzoeken bleek dat er sprake is van verkeersoverlast vanwege het lawaai en stank van uitlaatgassen. Nu de busroute er doorheen gaat, is de drukte toegenomen met 190 bussen per dag. Dat die bussen aan weerskanten stoppen bij de speelveldjes, zorgt voor gevaarlijke situaties voor kinderen. Daarnaast is er meer lawaai en stank, omdat auto’s achter de stilstaande bussen moeten afremmen en optrekken.”

    Schrappen
    Op grond van deze argumenten adviseerde de bezwaar- en beroepscommissie van de gemeente om het plaatsen van de twee haltes te heroverwegen. Het college besloot daarop de haltes te schrappen. Lancee: „Dat daartegen nu bezwaar wordt gemaakt, snappen we niet. Er zijn nu haltes aan het begin van de Zeggelaan en aan het eind. Dat is al een vooruitgang. Bovendien wijzen cijfers uit dat er in verhouding erg weinig van de twee haltes in het midden gebruik wordt gemaakt. Maar, als de bezwaarmakers naar de rechter willen, doen ook wij daar ons zegje wel.”