article
1.6495814
WERKENDAM - Dat de Merwedebrug in de A27 sinds woensdag verboden terrein is voor extreem zwaar verkeer hebben ze bij Martens Transport in Oosterhout voor kennisgeving aangenomen. "We hebben geen vergunning meer. Dat betekent dat we een stukje om moeten rijden en de keuze hebben om via Moerdijk of Den Bosch te rijden. Het is niet anders."
'Niet op de A27? Dan rijden we een stukje om, het is niet anders'
WERKENDAM - Dat de Merwedebrug in de A27 sinds woensdag verboden terrein is voor extreem zwaar verkeer hebben ze bij Martens Transport in Oosterhout voor kennisgeving aangenomen. "We hebben geen vergunning meer. Dat betekent dat we een stukje om moeten rijden en de keuze hebben om via Moerdijk of Den Bosch te rijden. Het is niet anders."
http://www.bndestem.nl/regio/oosterhout/oosterhout/niet-op-de-a27-dan-rijden-we-een-stukje-om-het-is-niet-anders-1.6495814
2016-10-05T17:27:00+0000
http://www.bndestem.nl/polopoly_fs/1.372679.1347272574!image/image-372679.jpg
Oosterhout,Werkendam,Vrachtverkeer,Merwedebrug
Oosterhout
Home / Regio / Oosterhout / Oosterhout / 'Niet op de A27? Dan rijden we een stukje om, het is niet anders'

'Niet op de A27? Dan rijden we een stukje om, het is niet anders'

Foto's
1
Reacties
Reageer
    WERKENDAM - Dat de Merwedebrug in de A27 sinds woensdag verboden terrein is voor extreem zwaar verkeer hebben ze bij Martens Transport in Oosterhout voor kennisgeving aangenomen. "We hebben geen vergunning meer. Dat betekent dat we een stukje om moeten rijden en de keuze hebben om via Moerdijk of Den Bosch te rijden. Het is niet anders."  

    De brug is taboe voor de hele zware jongens omdat er haarscheurtjes zijn ontdekt in de stalen draagbalken. Frans Martens brengt in zijn dagelijkse werk bij de Oosterhoutse transporteur vooral veel tijd door in het kantoor en stapt zelf alleen in de truck stapt als een tekort aan chauffeurs dat echt noodzakelijk maakt.

    Dagelijkse kost 
    Martens heeft een wagenpark van  25 vrachtwagens. Transporten van meer dan 60 ton zijn er dagelijkse kost. Het gaat dan bijvoorbeeld om het vervoer van zwaar materieel als kranen en graafmachines. Dat gebeurt met combinaties die tussen de 16,5 en 30 meter lang zijn. Met voor de veiligheid een begeleider aan de voorkant en een begeleider aan de achterkant.

    Inhalen
    Het kan niet voorkomen dat automobilisten die van opschieten houden met ware doodsverachting langs het transport op de toch niet overdreven brede brug komen schieten. "Er zijn altijd mensen die inhalen als er ruimte is. Dat geldt daar ook. En een vervelende brug om over te rijden? Ik heb daar nooit last van gehad", vertelt Martens. 

    Locatie

    Locatie
    Open locatie in Google Maps