article
1.6620269
GILZE - Irish Pub The Banner in Gilze heeft weer de publieksprijs van de Café Top 100 in de wacht gesleept.
The Banner uit Gilze wint publieksprijs Café Top 100, De Beyerd 'onaangenaam verrast'
GILZE - Irish Pub The Banner in Gilze heeft weer de publieksprijs van de Café Top 100 in de wacht gesleept.
http://www.bndestem.nl/regio/oosterhout/gilze/the-banner-uit-gilze-wint-publieksprijs-caf%C3%A9-top-100-de-beyerd-onaangenaam-verrast-1.6620269
2016-11-07T21:33:00+0000
http://www.bndestem.nl/polopoly_fs/1.4283802.1439152473!image/image-4283802.jpg
Gilze,Horeca
Gilze
Home / Regio / Oosterhout / Gilze / The Banner uit Gilze wint publieksprijs Café Top 100, De Beyerd 'onaangenaam verrast'

The Banner uit Gilze wint publieksprijs Café Top 100, De Beyerd 'onaangenaam verrast'

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Fotograaf
    GILZE - Irish Pub The Banner in Gilze heeft weer de publieksprijs van de Café Top 100 in de wacht gesleept. 

    De publieksprijs ging naar het café dat via Facebook de meeste stemmen kon genereren. Ongeveer twaalf procent van de 12.660 stemmen ging naar de pub in Gilze. Het café bleef daarmee Central uit Venlo (2) en De Toren uit Heeswijk-Dinther (3) voor.

    Vorig jaar was de publieksprijs ook al voor de Irish pub uit Gilze. In den Bockenreyder in Esbeek eindigde toen op de eerste plaats in de lijst. 

    Café Top 100
    De Café Top 100 werd maandagavond bekendgemaakt door Misset Horeca. De best scorende Brabantse kroegen op de ranglijst zijn De Tijd in Oisterwijk (6) en De Toren in Heeswijk-Dinther (7).

    Uit West-Brabant staan De Commerce uit Kruisland (51) en The Banner in Gilze (62) op de lijst. De Beyerd uit Breda, die in het verleden tweemaal de eerste plek behaalde en vorig jaar nog zesde werd, eindigde dit jaar op de zeventigste plek.

    Groot feest
    “Het was een groot feest”, omschrijft Roel Akkermans, bedrijfsleider van  The Banner in Gilze, de uitgelaten sfeer bij de uitreiking van de publieksprijs. “Het was enorme verassing om voor het tweede jaar op rij de publieksprijs te winnen én in de Top 100 te staan.” Akkermans: “In de kroeg hebben we onze gasten zoveel mogelijk opgeroepen om te stemmen. Zo’n publieksprijs leeft erg in het dorp. Onze gasten doen er alles aan om Gilze op de kaart te zetten.” De pub kreeg via Facebook ruim 1500 stemmen.

    In de Top 100 steeg de pub drie plaatsen naar de 62e plek. “Een breder bierassortiment, betere wijnen op de kaart en ook een avondkaart in de pub”, somt Akkermans de onderdelen van de gemaakte ‘kwaliteitsslag’ op. “De verbeterpunten van de jury motiveren om er weer tegen aan te gaan”, zegt Akkermans. Het komend jaar ligt het accent in The Banner op het interieur van de pub en het tuinterras.

    'Onaangenaam verrast'
    Orson de Jongh, een van de eigenaren van het café aan de Boschstraat, was ‘onaangenaam verrast’ met de lage notering. “Zeker te weten.” De jury oordeelde dat de uitstraling van het café voor verbetering vatbaar is. ‘De elementen die bijdroegen aan de sfeer zijn aan vervanging toe’, oordeelde de jury. De Jongh: “We hebben de uitstraling van een bruine kroeg. Het is een van onze sterke punten. Daar zijn we nu op afgerekend.” Verder vond de jury dat de kroeg op de sluitingsdag – woensdag - naar buiten toe ‘kaal’ oogt. “We laten onze terrasspullen niet buiten staan.”

    “Zoals ieder jaar kijken we ook nu weer kritisch naar onze verbeterpunten. Gelukkig worden het bieraanbod, onze gastvrijheid en service nog steeds als top beoordeeld. Ook is het goed om te zien dat we als enige Bredase kroeg zijn vertegenwoordigd in de Top 100”, zegt De Jongh.

    Vergeten
    Waar de kroegeigenaren in Breda ‘onaangenaam’ werden verrast, kreeg Edwin Maas - eigenaar van De Commerce in Kruisland - juist een aangename boodschap te verwerken. “Ik dacht even dat ze ons vergeten waren”, vertelt Maas. Vorig jaar kwam De Commerce op de 95e plek binnen in de Top 100. Het café van Maas steeg dit jaar liefst 44 plaatsen. “We hebben afgelopen jaar met z’n allen hard gewerkt aan onze verbeterpunten. De onderlinge communicatie is verbeterd, daar hebben we ook trainingen voor gevolgd. Ook hebben we nu een breder aanbod op de kaart en meer evenementen. Voor ieder wat wils. Daarnaast is de aankleding van onze zaak aangepast.”

    Maas is apetrots op z’n team. “Maar ook verbaasd dat wij vanuit ‘ons durpke’ veel cafés uit de grotere plaatsen achter ons hebben gelaten. Nu maar hopen dat we volgend jaar weer 44 plaatsen stijgen”, zegt een opgetogen Maas.