article
1.6503155
BREDA - Vanaf 11 december komt er een dagelijkse busverbinding van het Bredase station naar vrijetijdspark Breepark bij Bavel.
Veel wijzigingen in dienstregeling Breda, onder andere busverbinding naar Breepark
BREDA - Vanaf 11 december komt er een dagelijkse busverbinding van het Bredase station naar vrijetijdspark Breepark bij Bavel.
http://www.bndestem.nl/regio/breda/veel-wijzigingen-in-dienstregeling-breda-onder-andere-busverbinding-naar-breepark-1.6503155
2016-10-07T14:30:10+0000
http://www.bndestem.nl/polopoly_fs/1.4671276.1418477287!image/image-4671276.JPG
Breda,Verkeer en vervoer,arriva bus dienstregeling,hermes
Breda
Home / Regio / Breda / Veel wijzigingen in dienstregeling Breda, onder andere busverbinding naar Breepark

Veel wijzigingen in dienstregeling Breda, onder andere busverbinding naar Breepark

Foto's
1
Reacties
Reageer
    BREDA - Vanaf 11 december komt er een dagelijkse busverbinding van het Bredase station naar vrijetijdspark Breepark bij Bavel.

    Die lijn rijdt vervolgens ook over bedrijventerrein Hoogeind en gaat dan door richting Gilze.

    Het is één van de vele wijzigingen in de nieuwe dienstregeling van busbedrijf Arriva in de gemeente Breda.

    Behalve dat er nieuwe busverbindingen komen, verdwijnen enkele 'niet-rendabele' verbindingen. Maar daarvoor in de plaats komen volgens Adank andere oplossingen, zoals het combineren van lijnen en het aanpassen van routes van streekbussen. De loopafstanden naar haltes blijven daarbij aanvaardbaar, aldus Adank.

    Er komt verder een proef van twee jaar met een wijkbus voor acht personen, gereden door vrijwilligers. Het busje rijdt elk half uur een speciale route langs voorzieningen, zoals winkelcentra en medische posten.

    Een aantal streekbussen gaat vaker per dag rijden. Dat geldt voor de verbinding met Zundert en Baarle-Nassau, maar ook voor de snelle HOV-lijnen naar Oosterhout en Etten-Leur.

    Arriva gaat op zaterdag enkele nachtbussen inzetten op de Brabantliner-route van Breda naar Utrecht. Het gaat om een driejarige proef.

    Verder heeft Arriva te maken met een groeiend aantal studenten aan de hogescholen Avans en NHTV. Er komen daarom meer ritten (ook in de spits) tussen regionale kernen en de scholen.