article
1.6179087
BREDA - Door het faillissement van winkelketen V&D ontstaat een gat in de markt. Dat is althans de stellige overtuiging van Armand Holster. Jarenlang heeft de winkelketen de markt voor hippe schoolspullen gedomineerd. Holster, in het verleden eigenaar van kantoorboekhandel, zag mogelijkheden.
Pop-up winkel met schoolspullen in het Bredase Ginneken
BREDA - Door het faillissement van winkelketen V&D ontstaat een gat in de markt. Dat is althans de stellige overtuiging van Armand Holster. Jarenlang heeft de winkelketen de markt voor hippe schoolspullen gedomineerd. Holster, in het verleden eigenaar van kantoorboekhandel, zag mogelijkheden.
http://www.bndestem.nl/regio/breda/pop-up-winkel-met-schoolspullen-in-het-bredase-ginneken-1.6179087
2016-07-08T19:57:31+0000
http://www.bndestem.nl/polopoly_fs/1.6179086.1468006950!image/image-6179086.JPG
Nederland,Economie,breda,hermes
Breda
Home / Regio / Breda / Pop-up winkel met schoolspullen in het Bredase Ginneken

Pop-up winkel met schoolspullen in het Bredase Ginneken

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Beschrijving
      Ted Martens (L) en Armand Holster (R) openen 'De Schoolcampus' aan de Ginnekenweg. Een winkel met schoolbenodigheden in de geest van de recent gesloten V&D Foto Ramon Mangold/ Pix4Profs.
    BREDA - Door het faillissement van winkelketen V&D ontstaat een gat in de markt. Dat is althans de stellige overtuiging van Armand Holster. Jarenlang heeft de winkelketen de markt voor hippe schoolspullen gedomineerd. Holster, in het verleden eigenaar van kantoorboekhandel, zag mogelijkheden.

    "Kijk je naar de totale omzet van de Readshop, Bruna, HEMA, kantoorboekhandels en de V&D bij elkaar, dan maakte de omzet van de Schoolcampus van V&D daar 60 procent van uit."

    Holster is overigens niet de enige die de lacune opmerkte. Ook winkelketen HEMA kondigde onlangs aan dat ze naast hun vertrouwde huismerklijn dit jaar ook agenda's van, onder andere, Jill, Bart Simpson en Voetbal International aanbieden.

    Volgens Holster zijn het vooral de jóngere tieners die op zoek zijn naar fancy agenda's, bijpassende accessoires en kaftpapier. "Leerlingen van groep zeven en acht van de basisschool en de eerste twee jaar van de middelbare school besteden veel zorg aan hun keuze. In de hogere klassen kiezen de leerlingen eerder voor effen kleuren, vooral niet te gek."

    Holster opende vorige week op twee plaatsen een pop-upconcept van De Schoolcampus. In Dordrecht samen met een neef, die het concept als shop-in-shop integreert in zijn eigen winkel.

    In het Bredase Ginneken is een tijdelijke winkel gerealiseerd die Holster bestiert samen met zijn kompaan Ted Martens. Een locatie vinden was minder makkelijk dan verwacht, alle leegstand in het centrum ten spijt. "Ik vond nergens een geschikt pand met de mogelijkheid om voor drie maanden te huren", zegt hij.

    Hoewel de meeste schoolvakanties nog niet zijn begonnen, gaan de eerste agenda's voor volgend schooljaar al grif over de toonbank.

    "Er zijn twee soorten kopers", zegt hij. "Diegene die niet kunnen wachten en ruime keus willen hebben en de groep die wacht tot het laatste moment en dan denkt: o ja, ik moet nog schoolspullen hebben."