article
1.6176196
BREDA - Studenten van de International Game Architecture and Design (IGAD) aan de NHTV in Breda presenteerden gisteren door hun ontwikkelde games aan publiek en potentiële werkgevers. En vooral die laatste doelgroep is belangrijk.
NHTV-studenten in Breda moeten ook weten hoe ze games moeten verkopen
BREDA - Studenten van de International Game Architecture and Design (IGAD) aan de NHTV in Breda presenteerden gisteren door hun ontwikkelde games aan publiek en potentiële werkgevers. En vooral die laatste doelgroep is belangrijk.
http://www.bndestem.nl/regio/breda/nhtv-studenten-in-breda-moeten-ook-weten-hoe-ze-games-moeten-verkopen-1.6176196
2016-07-08T05:30:00+0000
http://www.bndestem.nl/polopoly_fs/1.3566311.1371640311!image/image-3566311.jpg
Breda,Game,games,hermes
Breda
Home / Regio / Breda / NHTV-studenten in Breda moeten ook weten hoe ze games moeten verkopen

NHTV-studenten in Breda moeten ook weten hoe ze games moeten verkopen

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Beschrijving
      Controllers van X-Box. Foto: ANP
    BREDA - Studenten van de International Game Architecture and Design (IGAD) aan de NHTV in Breda presenteerden gisteren door hun ontwikkelde games aan publiek en potentiële werkgevers. En vooral die laatste doelgroep is belangrijk.

    We zijn als leraren in deze branche al lang niet meer alwetend. René Derks is eerlijk over zijn rol als docent Design & Production aan de International Game Architecture and Design (IGAD) aan de NHTV in Breda.

    De school begeleidt studenten niet zozeer meer in het maken van games. Derks: "De technieken snellen vooruit, we lopen wat dat betreft achter onze leerlingen aan. De leerbronnen komen van bedrijven zelf."

    Wat de school dan onderwijst? "We begeleiden ze in het vinden van werk. Hoe verkoop je jezelf, jouw ontwikkelde game? Wij maken hier spelletjes en dat moeten we ook blijven doen, maar je wil uiteindelijk hierin toch ook werk vinden. We hebben nauw contact met grote gameproducenten, maar helpen ook met het opzetten van eigen bedrijven."

    Derdejaarsstudent Raul Gernaert presenteert deze dag zijn game Cluck Suckers. Die maakte hij in drie dagen. "Dat is geen uitdaging." Daarom mikt hij direct op het hoogste. "Het liefste werk ik na mijn afstuderen bij de grote jongens. Dan ben je weliswaar een klein onderdeeltje van een game, maar wel van iets groots. Ik werk graag met de laptop, omdat de mogelijkheden daarmee eindeloos zijn."

    Lees vrijdag 8 juli meer in BN DeStem.