article
1.6640436
BREDA - Zo’n tachtig aanstaande bruidsparen deden vanmiddag inspiratie op tijdens een trouwbeurs in het prachtige klooster van Hotel Nassau in Hartje Breda. En niet zomaar een trouwbeurs: het draaide hier voor de verandering eens om de man. Om de bruidegom.
Hartje Breda: Traditie en branding tijdens trouwbeurs voor mannen in Hotel Nassau
BREDA - Zo’n tachtig aanstaande bruidsparen deden vanmiddag inspiratie op tijdens een trouwbeurs in het prachtige klooster van Hotel Nassau in Hartje Breda. En niet zomaar een trouwbeurs: het draaide hier voor de verandering eens om de man. Om de bruidegom.
http://www.bndestem.nl/regio/breda/hartjebreda/hartje-breda-traditie-en-branding-tijdens-trouwbeurs-voor-mannen-in-hotel-nassau-1.6640436
2016-11-13T15:54:09+0000
http://www.bndestem.nl/polopoly_fs/1.6640439.1479052247!image/image-6640439.jpg
HartjeBreda
Home / Regio / Breda / HartjeBreda / Hartje Breda: Traditie en branding tijdens trouwbeurs voor mannen in Hotel Nassau

Hartje Breda: Traditie en branding tijdens trouwbeurs voor mannen in Hotel Nassau

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Beschrijving
      Rick en Teuntje doen inspiratie op tijdens de trouwbeurs in het prachtige klooster van Hotel Nassau.
    BREDA - Zo’n tachtig aanstaande bruidsparen deden vanmiddag inspiratie op tijdens een trouwbeurs in het prachtige klooster van Hotel Nassau in Hartje Breda. En niet zomaar een trouwbeurs: het draaide hier voor de verandering eens om de man. Om de bruidegom.

    De beurs werd georganiseerd door herenmodeontwerpers Michael & Giso, die voornemens zijn een dergelijke beurs landelijk viermaal per jaar te organiseren.

    Tachtig stellen, want uiteraard zijn de aanstaande bruiden ook van harte welkom. “We staan er zelf met onze maatpakken, maar er is ook een drukkerij, een juwelier, een bedrijf dat gespecialiseerd is in het aankleden van een trouwzaal, buitengewoon ambtenaren van de burgerlijke stand, dj’s, een bakkerij, noem maar op. Het totaalpakketje en de mogelijkheden van zo’n aanstaand huwelijk worden hier aangeboden”, vertelt ‘de derde man’ van Michael & Giso, bedrijfsleider Bob Kiewied.

    Het draaide bij een bruiloft lange tijd toch vooral om de bruid, de rol van de man werd lange tijd ondergewaardeerd. Annelies Nuy is designer en imagostylist. “Je kunt eigenlijk niet zomaar een pak kopen in een winkel, het is echt van belang dat deze voor jou gemaakt is. Iedere man is anders. Een man moet zich thuis voelen in een pak, het moet hem een boost geven, het moet zijn identiteit weergeven. Bovendien moet het pak de trouwjurk versterken, zo worden jullie samen je eigen brand. De talloze foto’s die naderhand op Instagram worden gezet moeten die eenheid ook uitstralen. Het gaat toch om het totaalplaatje, het imago van het nieuwbakken echtpaar.”

    Of Rick Leijten (28) daar zo mee bezig is? Hij gaat op 7 juli 2017 trouwen met zijn Teuntje Peeters (eveneens 28). “Ik was voornemens haar te vragen in een tempel, tijdens onze trip naar Indonesië. Daar hintte ze echter zo vaak naar, dat het geen echte verrassing meer zou zijn.” De traditioneel aangelegde Rick vraagt Teuntjes hand eerst aan haar ouders. “En na hun goedkeuring opperden ze oud en nieuw, dat we met de hele familie zouden gaan vieren. Alleen voor Teuntje kwam het als grote verrassing.”

    Al snel wordt het huwelijk geregeld. De (buiten)locatie -een landgoed- werd beklonken, over de invulling -zomerse sferen- waren ze het al snel eens. “Teuntje vond al heel gauw haar droomjurk. Ik wil deze pas zien op 7 juli. Ik slaap de nacht ervoor ook bij mijn ouders. Ja, ik vind dat soort tradities gewoon heel gaaf.”

    De twee struinen de diverse standjes vanmiddag uiteraard af. “Ter inspiratie. We weten qua kleding allebei wel dat we iets met vrolijke kleuren willen, dat bij ons beiden straks terugkeert. We zoeken nog een dj, die voor zomerse klanken kan zorgen. Dat is nog lastig kiezen. Maar inhoudelijk zijn we het gelukkig over vrijwel alles goed eens en hebben hetzelfde voor ogen.”