article
1.6184344
De rubriek Hartje Breda biedt een Bredase blik op Breda, met een liefdevolle knipoog. Dagelijks een blog online plus elke dinsdag, donderdag en zaterdag in uw krant.
Hartje Breda: Omdenken in de Korte Brugstraat
De rubriek Hartje Breda biedt een Bredase blik op Breda, met een liefdevolle knipoog. Dagelijks een blog online plus elke dinsdag, donderdag en zaterdag in uw krant.
http://www.bndestem.nl/regio/breda/hartjebreda/hartje-breda-omdenken-in-de-korte-brugstraat-1.6184344
2016-07-11T18:00:00+0000
http://www.bndestem.nl/polopoly_fs/1.6184369.1468248429!image/image-6184369.jpg
Breda,hartjebreda
HartjeBreda
Home / Regio / Breda / HartjeBreda / Hartje Breda: Omdenken in de Korte Brugstraat

Hartje Breda: Omdenken in de Korte Brugstraat

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • omdenken met rolluik
      Titel
      omdenken met rolluik
    De rubriek Hartje Breda biedt een Bredase blik op Breda, met een liefdevolle knipoog. Dagelijks een blog online plus elke dinsdag, donderdag en zaterdag in uw krant.

    Een fraai staaltje ‘omdenken’ in de Bredase binnenstad.

    Bij elektronicazaak HiFi Klubben in de Korte Brugstraat had het personeel drie weken geleden ’s ochtends een groot probleem. Het elektrische rolluik ging niet meer omhoog. Pas na twee uur wachten konden ze langs de achterkant naar binnen. „De motor was kapot”, vertelt shopmanager Dennis Gillesse van de medio mei geopende zaak, die negen vestigingen in ons land telt plus een webshop. „Kan gebeuren zo’n mankement. Dat rolluik hing er al twintig jaar, is door een vorige eigenaar geplaatst.”

    Het nieuwe luik moet op maat gemaakt worden en dat vergt blijkbaar enige tijd. Tot 25 juli. Daarom is het oude luik nu bij de deur weggesneden en de alarminstallatie aangepast, zodat je ‘gewoon’ in en uit kunt.

    Toch lijkt het nog steeds door die metalen afrastering voor de etalages alsof de zaak gesloten is.

    Om klanten te lokken, heeft het personeel van Klubben geluidsboxen bij de deur geplaatst en een banier boven de ingang gehangen met de tekst: ‘We zijn open, echt!’ En op tegen het raam geplakte pamfletten lezen we: ‘Hoe lager het rolluik, hoe hoger het voordeel’.

    „Die korting geldt zo lang als we nog geen nieuw rolluik hebben”, aldus Gillesse, die dankzij deze slimme uitingen weer meer klanten trekt. En met zijn winkel niet ondanks, maar dankzij een ongemak toch een grotere naamsbekendheid creëert. Omdenken in optima forma! (JH)