article
1.5868968
BREDA - De rubriek Hartje Breda biedt een Bredase blik op Breda, met een liefdevolle knipoog. Dagelijks een blog online plus elke dinsdag, donderdag en zaterdag in uw krant. Zie ook bndestem.nl/hartjebreda.
Hartje Breda: Alleen stelen is goedkoper!!!
BREDA - De rubriek Hartje Breda biedt een Bredase blik op Breda, met een liefdevolle knipoog. Dagelijks een blog online plus elke dinsdag, donderdag en zaterdag in uw krant. Zie ook bndestem.nl/hartjebreda.
http://www.bndestem.nl/regio/breda/hartjebreda/hartje-breda-alleen-stelen-is-goedkoper-1.5868968
2016-04-02T09:00:00+0000
http://www.bndestem.nl/polopoly_fs/1.5868977.1459239814!image/image-5868977.JPG
Hartje Breda
HartjeBreda
Home / Regio / Breda / HartjeBreda / Hartje Breda: Alleen stelen is goedkoper!!!

Hartje Breda: Alleen stelen is goedkoper!!!

Foto's
2
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Beschrijving
      Mooie slogan bij winkelcentrum De Lunet.
    • Afbeelding
      Beschrijving
      Paspoppen staan als paleiswachters in de hal.
    BREDA - De rubriek Hartje Breda biedt een Bredase blik op Breda, met een liefdevolle knipoog. Dagelijks een blog online plus elke dinsdag, donderdag en zaterdag in uw krant. Zie ook bndestem.nl/hartjebreda.

    Een goede slogan is het halve werk, moet ondernemer Simon Janssen uit Alkmaar gedacht hebben. En inderdaad, de aan de gevel van winkelcentrum De Lunet opgehangen kreet werkt als een magneet. ‘Alleen stelen is goedkoper’, inclusief maar liefst drie uitroeptekens, dat maakt een mens nieuwsgierig.

    Binnen staan aangeklede paspoppen zonder ledematen als paleiswachters opgesteld. Iets verderop zit Cees de Leeuw, winkelcentrumbeheerder sinds 1987, met één oog naar wielrennen te kijken. Het andere ziet wie er binnenloopt. Enkele ‘stamgasten’ schuiven aan bij Cees. Alleen het pilsje en de verboden sigaret ontbreken, verder lijkt het hoekje verdraaid veel op een buurtkroeg.

    De toekomst van Cees is net zo ongewis als die van De Lunet. De ene na de andere winkel is verdwenen en het initiatief ‘Mijn kraam’ – de verhuur van indoormarktkraampjes – had ook niet het gehoopte effect.

    Daarom is De Leeuw blij met de komst van Simon Janssen, die voorlopig ‘het hele circus’ heeft overgenomen. “Zie het als een soort anti-kraak”, zegt hij. Hij heeft 45.000 stuks kleding voor een habbekrats opgekocht (‘van Otto en Neckermann’) en in De Lege Lunet gestald. Met stuntprijzen: broeken voor een tientje, shirts en bontgekleurde bikini’s voor 5 euro, bustehouders voor slechts 2,50 euro. “En allemaal merkkleding, hoor”, zegt Simon als volleerd marktkoopman, terwijl hij een rondleiding geeft. Wie zijn wij om hem tegen te spreken?

    Een dezer dagen verwacht hij een nieuwe lading kleding, liefst 700.000 stuks! “Daar kan ik beide verdiepingen mee vullen, als ik wil.” Deze middag loopt er aardig wat volk te ‘vlooien’ tussen de kleding, op zoek naar de juiste maat. “En niet alleen mensen hier uit de buurt”, weet Cees de Leeuw, die na bijna 30 jaar zijn pappenheimers natuurlijk wel kent. Simon Janssen: “Via mond-tot-mond-reclame komt er van alles op af, jong en oud, maar ook heel chique dames. Wat wil je met deze prijzen?!” (JH)