article
1.6510974
BREDA - Is Breda de internationale stad om zaken te doen in Europa? Of de groenste stad van Nederland met veel parken en duurzame verkeersoplossingen? Of de stad van cultuur en vermaak? Het zijn vragen waar deze maand antwoord op moet komen.
Groene, zakelijke of culturele stad? Breda maakt deze maand keuzes
BREDA - Is Breda de internationale stad om zaken te doen in Europa? Of de groenste stad van Nederland met veel parken en duurzame verkeersoplossingen? Of de stad van cultuur en vermaak? Het zijn vragen waar deze maand antwoord op moet komen.
http://www.bndestem.nl/regio/breda/groene-zakelijke-of-culturele-stad-breda-maakt-deze-maand-keuzes-1.6510974
2016-10-10T06:00:00+0000
http://www.bndestem.nl/polopoly_fs/1.320543.1460993483!image/image-320543.JPG
Nederland,Politiek Lokaal,breda,hermes
Breda
Home / Regio / Breda / Groene, zakelijke of culturele stad? Breda maakt deze maand keuzes

Groene, zakelijke of culturele stad? Breda maakt deze maand keuzes

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Beschrijving
      De Grote Kerk in Breda.
      Fotograaf
    BREDA - Is Breda de internationale stad om zaken te doen in Europa? Of de groenste stad van Nederland met veel parken en duurzame verkeersoplossingen? Of de stad van cultuur en vermaak? Het zijn vragen waar deze maand antwoord op moet komen.

    In november wil het college van B & W een scenario overleggen over wat Breda wil uitstralen de komende jaren. Het is geen vrijblijvende keuze want Breda wil daar het beleid op aanpassen en dat heeft ook financiële gevolgen.

    De keuzes worden gemaakt in het kader van Het Verhaal van Breda. Daarmee wil Breda een duidelijk profiel krijgen om onder meer bedrijven, toeristen en studenten te trekken.

    Het proces is voor de zomer van start gegaan. De gemeente heeft data verzameld, zestig interviews gedaan, een enquête gehouden onder 1.600 mensen en diverse werksessies gehad.

    "Daar zijn een aantal scenario's uitgekomen die wij als college besproken hebben", zegt wethouder Boaz Adank. In die scenario's komen diverse zaken naar voren, zoals eerder genoemde 'internationale stad' en 'groene stad'.

    "We hebben ook gekeken wat het dan inhoudt als je bijvoorbeeld een internationale stad wil zijn. Dan moet je nog actiever bedrijven proberen aan te trekken die in dat profiel passen, je moet de website Engelstalig maken en mogelijk de internationale school uitbreiden", legt Adank uit.

    Lees maandag meer in BN DeStem.