article
1.6388490
ETTEN-LEUR - De gemeenten Bergen op Zoom, Roosendaal, Oosterhout en Geertruidenberg kennen een structureel overaanbod aan winkels of krijgen daar binnenkort mee te maken.
'Overaanbod winkels in Roosendaal, Bergen op Zoom, Oosterhout en Geertruidenberg'
ETTEN-LEUR - De gemeenten Bergen op Zoom, Roosendaal, Oosterhout en Geertruidenberg kennen een structureel overaanbod aan winkels of krijgen daar binnenkort mee te maken.
http://www.bndestem.nl/regio/brabant/overaanbod-winkels-in-roosendaal-bergen-op-zoom-oosterhout-en-geertruidenberg-1.6388490
2016-09-14T09:32:52+0000
http://www.bndestem.nl/polopoly_fs/1.6388651.1473845201!image/image-6388651.JPG
Brabant
Home / Regio / Brabant / 'Overaanbod winkels in Roosendaal, Bergen op Zoom, Oosterhout en Geertruidenberg'

'Overaanbod winkels in Roosendaal, Bergen op Zoom, Oosterhout en Geertruidenberg'

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Winkelcentrum Arkendonk in Oosterhout.
      Titel
      Winkelcentrum Arkendonk in Oosterhout.
      Fotograaf
    ETTEN-LEUR - De gemeenten Bergen op Zoom, Roosendaal, Oosterhout en Geertruidenberg kennen een structureel overaanbod aan winkels of krijgen daar binnenkort mee te maken. 

    In die gemeenten staan vaak al veel winkels leeg, en dat blijft ook nog wel even zo, voorspelt Dynamis in een dinsdag gepubliceerd rapport. LocalFocus heeft de resultaten vertaald naar de twee genoemde categorieën.  

    De makelaarsvereniging analyseerde cijfers over leegstand, bevolkings- en economische ontwikkeling en kwam op die manier tot een lijst van 111 gemeenten die op de middellange termijn (binnen nu en drie tot vijf jaar) te maken krijgen met een structureel overaanbod van winkels.

    Het onderzoeksbureau heeft gekeken naar de lokale en regionale bevolkingsontwikkeling, verwachte koopkrachtontwikkeling, regionale economische ontwikkeling, huidige winkelstructuur en de ontwikkelingen omtrent internetverkopen om te bepalen wat de vraag naar winkelruimte op de middellange termijn (3 tot 5 jaar) is. Volgens het bureau zijn dit de belangrijkste factoren om de toekomstige winkelvraag te voorspellen.