article
1.6581020
STEENBERGEN - Sinds de start van Vraagwijzer aan de Molenweg in Steenbergen is de toeloop enorm gegroeid. Zozeer, dat een verbouwing aan de nieuwe locatie -Fabrieksdijk 6- al na zes jaar nodig was. Die is onlangs afgerond. „We zijn van twee naar zeven spreekkamers gegaan”, vertelt Peter Dercks.
Vraagwijzer in Steenbergen helpt iedereen van 0 tot 100
STEENBERGEN - Sinds de start van Vraagwijzer aan de Molenweg in Steenbergen is de toeloop enorm gegroeid. Zozeer, dat een verbouwing aan de nieuwe locatie -Fabrieksdijk 6- al na zes jaar nodig was. Die is onlangs afgerond. „We zijn van twee naar zeven spreekkamers gegaan”, vertelt Peter Dercks.
http://www.bndestem.nl/regio/bergen-op-zoom/steenbergen/vraagwijzer-in-steenbergen-helpt-iedereen-van-0-tot-100-1.6581020
2016-10-27T14:42:00+0000
http://www.bndestem.nl/polopoly_fs/1.6581025.1477579285!image/image-6581025.JPG
Steenbergen
Steenbergen
Home / Regio / Bergen op Zoom / Steenbergen / Vraagwijzer in Steenbergen helpt iedereen van 0 tot 100

Vraagwijzer in Steenbergen helpt iedereen van 0 tot 100

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Fotograaf
    STEENBERGEN - Sinds de start van Vraagwijzer aan de Molenweg in Steenbergen is de toeloop enorm gegroeid. Zozeer, dat een verbouwing aan de nieuwe locatie -Fabrieksdijk 6- al na zes jaar nodig was. Die is onlangs afgerond. „We zijn van twee naar zeven spreekkamers gegaan”, vertelt Peter Dercks.

    Vraagwijzer is bedoeld voor iedereen van 0 tot 100 jaar, zegt Astrid Marchand. „We hebben hier sportcoaches, maatschappelijke werkers, maar bijvoorbeeld ook de welzijnsstichting.”

    Wie vragen heeft over huishoudelijke hulp, kampt met opvoedingsproblemen of iets wil weten over Wmo kan terecht bij Vraagwijzer. Ook Stadlander heeft nog altijd een keer in de week een spreekuur op het kantoor.

    Die verschillende organisaties zitten sinds de verbouwing ook bij elkaar. „Als er meerdere instanties nodig zijn voor hulp aan een persoon, kunnen ze zo makkelijk overleggen”, zegt Dercks.

    Het gaat goed met Vraagwijzer. „In het begin kregen we drie mails per dag”, zegt Dercks. „Nu zijn dat er een paar honderd per week. En het zijn allemaal serieuze vragen.” Daarnaast komen per dagdeel een stuk of tien, twintig mensen binnenlopen met een vraag. „En daar tel ik de mensen die een afspraak hebben niet eens bij op.”