article
1.6557772
STEENBERGEN/DINTELOORD - Het centrum van Steenbergen wordt steeds minder bezocht door inwoners van de omliggende dorpen. De winkels kampen met een klantenafname van 17,4 procent. Dit blijkt uit een onderzoek onder 400 inwoners in Halsteren, Tholen, Fijnaart en Sint Philipsland, van consumentenonderzoeksbureau Quotus.
Steenbergen verliest klanten, Dinteloord trekt ze juist aan door Action
STEENBERGEN/DINTELOORD - Het centrum van Steenbergen wordt steeds minder bezocht door inwoners van de omliggende dorpen. De winkels kampen met een klantenafname van 17,4 procent. Dit blijkt uit een onderzoek onder 400 inwoners in Halsteren, Tholen, Fijnaart en Sint Philipsland, van consumentenonderzoeksbureau Quotus.
http://www.bndestem.nl/regio/bergen-op-zoom/steenbergen/steenbergen-verliest-klanten-dinteloord-trekt-ze-juist-aan-door-action-1.6557772
2016-10-21T17:00:00+0000
http://www.bndestem.nl/polopoly_fs/1.6557781.1477060983!image/image-6557781.JPG
Dinteloord,Steenbergen
Steenbergen
Home / Regio / Bergen op Zoom / Steenbergen / Steenbergen verliest klanten, Dinteloord trekt ze juist aan door Action

Steenbergen verliest klanten, Dinteloord trekt ze juist aan door Action

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Fotograaf
    STEENBERGEN/DINTELOORD - Het centrum van Steenbergen wordt steeds minder bezocht door inwoners van de omliggende dorpen. De winkels kampen met een klantenafname van 17,4 procent. Dit blijkt uit een onderzoek onder 400 inwoners in Halsteren, Tholen, Fijnaart en Sint Philipsland, van consumentenonderzoeksbureau Quotus.

    Vooral de inwoners van Tholen spelen hierin een grote rol. 47 procent van het publiek dat nu elders heen gaat, komt hier vandaan. De voornaamste reden was volgens de respondenten de nieuwe Albert Heijn in Tholen. Wie voorheen naar Steenbergen ging voor deze supermarkten, kan tegenwoordig in eigen dorp de weekelijkse boodschappen doen.

    Wat de ondernemers nu met de uitslag gaan doen is nog niet bekend.

    Wethouder Marijke Vos is niet verbaasd over de uitslag van het onderzoek. „We zien dit onderzoek als een instrument om het centrumplan te ontwikkelen. De uitslag is geen verrassing. Het bevestigt een trend die al zichtbaar was.”

    Dinteloord daarentegen heeft de maken met een kleine daling: 1,35 procent. Tholen speelt wederom een grote rol. Maar liefst 33 procent van de respondenten gaat naar Dinteloord om te winkelen. Ze geven aan dat de Action de grootste succesfactor is van Dinteloord. De inwoners van Dinteloord missen een discountsupermarkt, blijkt uit het onderzoek.