article
1.6785862
BERGEN OP ZOOM - Toen hij tijdens zijn werk in woonzorgcentrum Stuijvenburgh één de ouderen hoorde zeggen dat ie met de feestdagen overwoog thuis te blijven vanwege het gehannes met de Deeltaxi, was voor Stefaan Verheugt (26) de maat vol. "Ik hoor de laatste tijd zoveel mensen over de Deeltaxi klagen, daar moet iets aan gebeuren."
Bergenaar Stefaan Verheugt in actie voor de Deeltaxi: 'Gebruikers staan soms twee keer een half uur te wachten'
BERGEN OP ZOOM - Toen hij tijdens zijn werk in woonzorgcentrum Stuijvenburgh één de ouderen hoorde zeggen dat ie met de feestdagen overwoog thuis te blijven vanwege het gehannes met de Deeltaxi, was voor Stefaan Verheugt (26) de maat vol. "Ik hoor de laatste tijd zoveel mensen over de Deeltaxi klagen, daar moet iets aan gebeuren."
http://www.bndestem.nl/regio/bergen-op-zoom/bergenaar-stefaan-verheugt-in-actie-voor-de-deeltaxi-gebruikers-staan-soms-twee-keer-een-half-uur-te-wachten-1.6785862
2016-12-27T16:25:00+0000
http://www.bndestem.nl/polopoly_fs/1.129255.1407843671!image/image-129255.jpg
Bergen op Zoom,dnr
Bergen op Zoom
Home / Regio / Bergen op Zoom / Bergenaar Stefaan Verheugt in actie voor de Deeltaxi: 'Gebruikers staan soms twee keer een half uur te wachten'

Bergenaar Stefaan Verheugt in actie voor de Deeltaxi: 'Gebruikers staan soms twee keer een half uur te wachten'

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Beschrijving
      Foto: ANP
    BERGEN OP ZOOM - Toen hij tijdens zijn werk in woonzorgcentrum Stuijvenburgh één de ouderen hoorde zeggen dat ie met de feestdagen overwoog thuis te blijven vanwege het gehannes met de Deeltaxi, was voor Stefaan Verheugt (26) de maat vol. "Ik hoor de laatste tijd zoveel mensen over de Deeltaxi klagen, daar moet iets aan gebeuren."

    Om een beeld te krijgen hoe serieus dit probleem is in Bergen op Zoom, is Verheugt een klachtenmeldpunt begonnen. "Er wordt vooral geklaagd over de wachttijd." De taxi's moeten maximaal vijftien minuten voor en vijftien minuten na de afgesproken tijd op de plaats van bestemming zijn. Die norm wordt volgens Verheugt amper gehaald. "Maar de gebruikers maken vaak twee keer gebruik van de dienst: de heen- en de terugweg. Ze staan dus soms twee keer achter elkaar meer dan een half uur op hun auto te wachten." 

    Daarbij komt dat de oudjes hun taxi ook vaak missen, als ze vanwege de kou ergens binnen hun rit afwachten. Bijvoorbeeld in de glazen entree van de Jumbo en de MediaMarkt. ,,De chauffeurs zien de klanten dan vaak niet staan. Tegen de tijd dat die naar buiten zijn gestiefeld, is de taxi vaak al weer verdwenen."

    Tot grote ergernis van de gebruikers, merkt Verheugt. "Want dat zijn mensen van de oude stempel: afspraak is afspraak en op tijd is op tijd. Daarbij komt dat veel ouderen geen mobiele telefoon hebben, de chauffeurs kunnen hen niet even bellen om te vragen waar ze nu precies staan."