article
1.6382250
Nederland heeft te veel fietsers. Daar komen ongelukken van. Hoe gaan we dit probleem tackelen? Door de luchtfiets ter hand te nemen. Via luchtfietserij komen we misschien wel tot die ene geniale oplossing. Simpel is vaak het best. Fietsers moeten gewoon langzamer trappen. Dan krijg je wel een soort filefietsen. Maximaal 15 kilometer per uur, inhalen verboden. Gaat het dus niet worden in dit fanatieke fietslandje.
Column: Luchtfietserij
Nederland heeft te veel fietsers. Daar komen ongelukken van. Hoe gaan we dit probleem tackelen? Door de luchtfiets ter hand te nemen. Via luchtfietserij komen we misschien wel tot die ene geniale oplossing. Simpel is vaak het best. Fietsers moeten gewoon langzamer trappen. Dan krijg je wel een soort filefietsen. Maximaal 15 kilometer per uur, inhalen verboden. Gaat het dus niet worden in dit fanatieke fietslandje.
http://www.bndestem.nl/extra/columns/column-luchtfietserij-1.6382250
2016-09-12T21:48:00+0000
http://www.bndestem.nl/polopoly_fs/1.6039934.1463994191!image/image-6039934.jpg
column,columns
Columns
Home / Extra / Columns / Column: Luchtfietserij

Column: Luchtfietserij

Foto's
1
Reacties
Reageer
    Nederland heeft te veel fietsers. Daar komen ongelukken van. Hoe gaan we dit probleem tackelen? Door de luchtfiets ter hand te nemen. Via luchtfietserij komen we misschien wel tot die ene geniale oplossing.
    Simpel is vaak het best. Fietsers moeten gewoon langzamer trappen. Dan krijg je wel een soort filefietsen. Maximaal 15 kilometer per uur, inhalen verboden. Gaat het dus niet worden in dit fanatieke fietslandje.

    Ander idee. Ploegfietsen. De ene week de wielen laten rennen in de dag en de andere week in de nacht. Valt ook af. Wij zijn geen nachtdieren. Hier komen nog meer ongelukken van.

    Boekfietsen misschien? Reserveer kaartjes voor fietsroute 163566 rondom de Brabantse Wal en als die volgeboekt is, pech gehad. Begeef je je zonder toegangsbewijs op de gewenste weg, dan valt je fiets vanzelf in het slot. Gaan we misschien ooit naartoe, maar valt nu nog niet goed.

    Ei van Columbus: verbreding van fietspaden. Ja! Maar dat gaat dan wel weer ten koste van de autowegen. Kwestie van probleemverschuiving, dus.
    Nee, zo komen we er niet. Het probleem is eigenlijk ook niet goed gedefinieerd. Er zijn niet zozeer te veel fietsers als wel te veel mensen en er komen er nog bij. Nederland telt over veertien jaar een kleine 18 miljoen inwoners, 1 miljoen meer dan nu. Daar is ons landje niet op ingericht. De actuele kwestie van te smalle en te weinig fietspaden is natuurlijk niet het belangrijkste probleem, maar ze geeft wel aan dat we fundamenteel anders moeten omgaan met de ruimte die we hebben.

    Ik doe bij dezen een duitje in het zakje: ik wás echt van plan om sportief de fietspaden op te gaan, maar ik fiets nu toch liever lucht.