article
1.4994282
Waar moest ik nou het hardst om lachen bij het lezen over de Walibi-condoomrel? Niet om het feit dat in souvenirwinkels van dit pretpark naast speel- en snoepgoed ook Walibi-pretballonnetjes verkocht worden.
Column: Kapotjes
Waar moest ik nou het hardst om lachen bij het lezen over de Walibi-condoomrel? Niet om het feit dat in souvenirwinkels van dit pretpark naast speel- en snoepgoed ook Walibi-pretballonnetjes verkocht worden.
http://www.bndestem.nl/extra/columns/column-kapotjes-1.4994282
2015-06-11T21:59:00+0000
http://www.bndestem.nl/polopoly_fs/1.3863285.1414500794!image/image-3863285.jpg
column,columns
Columns
Home / Extra / Columns / Column: Kapotjes

Column: Kapotjes

Foto's
1
Reacties
Reageer
    Waar moest ik nou het hardst om lachen bij het lezen over de Walibi-condoomrel? Niet om het feit dat in souvenirwinkels van dit pretpark naast speel- en snoepgoed ook Walibi-pretballonnetjes verkocht worden.
     

    Ook niet om de opgeblazen reacties van gristelijke, lokale politici, die blijkbaar vrezen dat kinderen door de duivel bezeten raken als ze kapotjes naast knuffels zien liggen. Nee, waar en hoe het idee is ontstaan; daar kreeg ik de slappe lach van: tijdens een brainstormsessie van studenten van het NHTV in Breda ‘over manieren waarmee het verdienmodel voor pretparken kan worden verbeterd.’

    Zelf heb ik ook wel eens dergelijke trainingen gehad, waarbij je op kosten van de baas drie dagen - zittend in een kring - agogisch verantwoord creatief moest leren denken en en passant de vrouw in jezelf zou ontdekken… Ik zie het helemaal voor me. Hogeschool voor toerisme, studenten met rode ogen, in gedachten nog bij de afgelopen, wilde nacht.

    Enthousiaste docent gaat van start. Hij noemt een term, de klas moet reageren, spontaan: gewoon wat roepen, altijd goed!

    Docent: ‘Marketingmechanisme.’ Leerling: ‘Hazelnootpasta.’ Docent: ‘Heel goed, houd die gedachte vast, kom ik later op
    terug!’

    ‘Verdienmodel.’ Leerling: ‘Wietplantage.’

    Docent: Uitstekend, maar durf mijn onderwerp nóg meer los te laten.’

    ‘Pretpark.’ Olijke leerling: ‘Condooms.’

    Docent: ‘Schitterend, dáár gaan we in groepjes van drie mee aan de slag!’

    Zó is het gekomen. Een vrucht, per ongeluk verwekt tijdens een brave brainstormsessie. Zeg nou zelf, christelijke politici, dat vráágt toch om anticonceptie?!